Demszky Gábor a Móricz Zsigmond körtéri aluljáróban tartott csütörtöki tájékoztatóján kitért arra is, hogy az önkormányzat hétéves fejlesztési tervének felülvizsgálatával, átütemezésekkel teremtik elő a Bosnyák térig vezető szakasz finanszírozásához még hiányzó mintegy 15 milliárd forintot. A becslések szerint egyébként a második szakaszhoz mintegy 70 milliárd forinttal kellene több pénz. A tavalyi áron 200 milliárd forintos beruházásból a főváros 41 milliárdot biztosít, s ezen felül 17,4 milliárdot költ a felszíni beruházásokra.
Nem eladó a közmű
Vajda Pál főpolgármester-helyettes az MTI-nek elmondta, hogy a metróépítéssel összefüggésben nem lehet szó közmű cégek eladásáról. A hiányzó 14-17 milliárd forintot szigorúbb költségvetési gazdálkodással, ingatlaneladással és a portfolióban lévő kisebb cégek részvényeladásával lehet biztosítani. Úgy vélte, jelentősen javulnának a főváros finanszírozási lehetőségei, ha jövőre az állam komoly normatív támogatást adna a tömegközlekedésre. Megjegyezte azt is, hogy a metróépítés miatt a főváros egyetlen nagy beruházása sem áll le. Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója közölte, hogy a költségek 20-20 százalékát az alagutak fúrására és a 88 metrókocsi vásárlására, a többit a metró “felszerelésére” költik
A metrót a tervek szerint mélyfúrással építik, a felszín bontására pedig csak az állomásoknál lesz szükség. Ez utóbbi helyeken a Milánóban alkalmazott módszert használják. Az állomások oldalfalai után elkészítik a födémet, amelyre azonnal ráépítik az új közműveket, az új útburkolatot, amelyen ismét megkezdődhet a forgalom.
Demszky Gábor előre is türelmet kér a budapestiektől a metróépítés éveiben várható közlekedési nehézségek miatt. Ugyanakkor rámutatott arra, hogy a metró elkészültével, számításaik szerint naponta 523 ezren, hosszabb távon pedig 715 ezren utazhatnak majd gyorsan és kényelmesen.