Belföld

Audi Nuvolari – egy új kor kezdete

admin
admin

2003. 03. 22. 11:10

A négykarikás márka Genfben mutatta be elegáns, nagyteljesítményű sportautóját, mely egyszerre tiszteleg a múltnak és szimbolizálja a márka jövőbeni irányvonalát.

Az Audi az utóbbi időben egyre több sportos tanulmányautót vonultat fel, ezzel is jelezve, hogy a Volkswagen konszernen belüli pozíciója némileg megváltozott. Az VW luxusmodellek a Phaeton, és a Touareg elsősorban a konzervatívabb ügyfeleknek készülnek, míg az új elképzelés szerint a négykarikás márka a prémium kategória sportosabb szegmensében kíván hódítani. Ennek bizonyítékaként az Audi a genfi szalonon bemutatott egy igazi szupersportautót, a Nuvolarit.


Kattintson a képre!

Gran Turismo

A tanulmány formáját a konszern új designere, az Alfa Romeotól elcsábított Walter de’Silva jegyzi. A tervező remek munkát végzett, hiszen ez a modell szakít a márka az utóbbi időben készült unalmas visszafogott formaterveivel, ugyanakkor klasszikus Audi értékeket is felvonultat.

A Nuvolari orrésze hasonlóan gömbölyödik, mint a TT, a tető kialakítása is hasonló, ám a kocsi hatalmas hűtőmaszkja leginkább a II. világháború előtti Auto Union versenygépeket idézi. Az autó karakteres lámpái, hosszú orrésze és az erőteljes hátsó traktusa tökéletes összhangban van. Az elegáns 2+2 személyes kupé óriási méretekkel rendelkezik. Hossza 4,8, tengelytávja 2,89 méter.



A Gran Turismo osztályba sorolható Nuvolari az A8-ashoz hasonlóan az Audi Space Frame alumínium térrácsvázra épül, melynek köszönhetően az alacsony tömeg rendkívüli merevséggel is párosul.

 Tazio Nuvolari

Az Audi Nuvolari modellje egy autóversenyzőről, Tazio Nuvolariról kapta a nevét. Az olasz pilóta legendás vakmerőségével és látványos vezetési stílusával, valamint hírhedt sárga pulóverével írta be magát a történelembe. Az Audi ezzel a kocsival kíván tisztelegni régi versenyzőjének, aki az utolsó GP-győzelmet szerezte a négykarikások előd márkájának, az Auto Unionnak 1939 szeptemberében, aki ráadásul éppen 50 éve vesztette élet.

Méltó a nevéhez

A híres versenyzőről elnevezett autóba természetesen valami igazán brutális motort kellett építeni, ez azonban az ingolstadtiaknál sohasem jelentett problémát. Az új modellbe a Lamborghini számára fejlesztett, ötliteres közvetlen benzinbefecskendezéses V10-es aggregát, két turbófeltöltővel megspékelt változata került.

Az erőmű ebben a formában nem kevesebb, mint 600 lóerőt képes előállítani, maximális nyomatéka pedig 750 Nm körül alakul. Ezzel a hatalmas teljesítményű erőforrással és a négykarikások méltán híres permanens quattro hajtásláncával a Nuvolari mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.


Kattintson a képre!

A Nuvolari végsebessége bizonyára jócskán meghaladná a 300 km/órát, ha az elektronika nem vetne gátat 250-nél az eszeveszett száguldásnak. Az első tengely mögé szerelt, így gyakorlatilag a középmotorhoz egy hatfokozatú automataváltó társul, amelyet természetesen kézzel, a kormányon elhelyezett kapcsolók segítségével is működtethet a vezető.


Kattintson a képre!


Full extrás

A Nuvolari le sem tagadhatná, hogy tanulmányautó, hiszen felszerelték a kor szinte összes fellelhető high-tech berendezésével: az első fényszórók LED-es világítótesteket kaptak. Ezt a modellt is felszerelték az A8-ban debütált Audi MMI, (Multi Media Interface) integrált szórakoztató, navigációs és kommunikációs rendszerrel. Emellett megtalálható az ujjlenyomatérzékelős elektromos ülés, a több zónás digit-klíma és egy sor kényelmi és biztonsági berendezés is. A nagyfokú utazási kényelmet, és remek úttartást pedig a továbbfejlesztett légrugós felfüggesztések garantálják. A hatalmas, nagyjából 22 colnak megfelelő felnikre 265/720 R 560-as metrikus Michelin defektmentes gumik kerültek.

A Detroiti Autószalonon bemutatott Audi Pikes Peak-hez hasonlóan a Nuvolari feladata is az Audi új jövőképének, és identitásának bevezetése, de a sportmodell későbbi gyártása még meglehetősen bizonytalan.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Tragikus hirtelenséggel

John F. Kennedy writes at his desk in his Senate office, ca. 1953-1961. (Photo by © CORBIS/Corbis via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.