Belföld

Egy szélsőséges iszlám vezető beperelte a Time magazint

24.hu
24.hu

2002. 10. 16. 13:13

[FN] Indonéziában egy szélsőséges iszlám szervezet vezetője 107,6 millió dolláros kártérítési pert indított a Time amerikai hírmagazin ellen, mert a lap - szerinte - alaptalanul hozta kapcsolatba őt a terrorizmussal. Abu Bakar Basir iszlám vallási elöljáró annak nyomán szánta rá magát erre a lépésre, hogy az indonéz hatóságokra mind nagyobb nyomás nehezedik éppen az ő letartóztatása érdekében, mert erős a gyanú, hogy az irányítása alatt álló Dzsemáa Iszlámija nevű csoportnak köze volt a Bali szigetén külföldi turisták ellen végrehajtott véres merénylethez. Az indonéz rendőrség nem erősítette meg azokat az értesüléseket, melyek szerint küszöbön áll Basir letartóztatása, ha ugyanis ez tényleg megtörténne, a szélsőségesek alighanem valamilyen ellencsapással válaszolnának. Mint Basir az AP amerikai hírügynökségnek elmondta, a rendőrségnek semmiféle alapja nincs arra, hogy őrizetbe vegye őt. Az iszlám fundamentalisták elleni boszorkányüldözésről beszélt, tagadta, hogy bármilyen kapcsolat létezne a Dzsemáa Iszlámija és az al-Kaida terrorhálózat között, a bali terrorakciót pedig egyenesen az amerikai Központi Hírszerző Ügynökség, a CIA "nyakába varrta".
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.