Belföld

Vivendi – beárazott magyar leány, mazsolázgató anyacég

A francia gazdaságtörténet legnagyobb veszteségét produkáló Vivendi konszern egyik üzletágát a másik után adja el. A befektetők kezdenek ismét bízni a vállalatban, amely magyar leányát is értékesítené.

A Vivendi Universal árfolyama 2,7 százalékot emelkedett a tőzsdén arra a hírre, hogy a francia cég esetleg 1,5-2 milliárd dollárt is Vivendi – beárazott magyar leány, mazsolázgató anyacég 1kasszírozhat amerikai kiadócsoportja, a Houghton Mifflin eladásából. A Houghton Mifflinre már két amerikai ajánlat is érkezett, az egyik a Blackstone, a másik a Thomas H. Lee befektetési alaptól.

Megszabadulnak a Vizzavitól

A Vivendi eladta a brit Vodafone-nak 50 százalékos részesedését a Vizzavi nevű internetportálban. A Vizzavit közösen alapította a Vivendi és a Vodafone, így most már a Vodafone a portál kizárólagos tulajdonosa. Ennek az ügyletnek az értéke Vivendi – beárazott magyar leány, mazsolázgató anyacég 2egyébként 140 millió dollár volt. A Vizzavi – amely alapítása óta csak veszteséget termelt – a tranzakció nyomán kettéválik. A Vizzavi France a Vivendié marad, míg a német, spanyol, olasz, görög, holland, portugál és brit részleg a Vodafone-hoz kerül.

A Vivendi további cégeladásokra is készül. Így például a The New York Times szerint magyar érdekeltségét, a Vivendi Telecom Hungaryt (VTH) is leválasztaná a francia anyavállalat. A VTH-tól akár már 450 millió dollárért megszabadulna a párizsi központ.

Polányi nem nyilatkozik

Vivendi – beárazott magyar leány, mazsolázgató anyacég 3Az üggyel kapcsolatban megpróbáltuk megkérdezni Polányi Sándort, a második legnagyobb magyar távközlési társaság, a VTH vezérigazgatóját, ő azonban titkársága útján elhárította a megkeresést. Polányi korábban a Figyelőnek azt mondta, elsősorban pénzügyi befektetőknek lehetne eladni a magyar leányvállalatot, ám nem kizárható, hogy a pénzügyi invesztorok esetleg valamilyen szakmai befektetővel is összefognak.

A Világgazdaság című lap megjegyzi a VTH-ról, hogy a vezetékes telefonnal ellátott 3,7 millió magyar háztartás 12 százalékában, azaz mintegy 450 ezer otthonban van jelen. A VTH kezében van a magyar internetes piac egyik legfontosabb cége, a Webigen. (A Webigen többek között résztulajdonos az Index internetes portálban is.) A VTH 2001-ben 41 milliárd forintos árbevétel mellett 4 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik