Belföld

Virtuális fejvadász – hullanak a fejek

A CV-Online kivonult a JobMonitorról, és erről a lépésről széles körben küldött ki tájékoztatót, amelyben károkozással vádolja az ingyenes állásközvetítőket - általában. A JobMonitor szerint másra nem ragadt át a bizalomvesztés.

A magyar internetes piacon sorra jelennek meg az állásközvetítő oldalak, az állást kereső már-már tanácstalanul áll, hogy a sok lehetőség közül melyiket válassza. A JobMonitor erre találta ki azt a Virtuális fejvadász – hullanak a fejek 1megoldást, hogy az állásközvetítők ajánlatait egy csokorba gyűjti, és szemezget. Egyetlen honlapról kiindulva juthatunk el a többi állásközvetítő ajánlatai közé. Technikailag a JobMonitor nem más, mint linkgyűjtemény, amelyet a site szerkesztői naponta több mint hatvan forrásból frissítenek fel.

Elméletileg mindenki jól jár, az állásközvetítőnél több álláskereső jelentkezik, a JobMonitor látogatottsága pedig ezzel párhuzamosan emelkedik, szolgáltatása keresletre talál. A valóságban azonban más a kép. A törvény ugyan nem tiltja, hogy összegyűjtsük más szolgáltatók linkjeit, de van állásközvetítő, amely a váratlan látogatóknak mégis kárát látja.



Tapasztalatlan pályázók

A CV-Online-nál tárolt önéletrajzokban a jelentkezők nem tudnak nagy hibákat elkövetni, a megírásnál ugyanis kicsi a mozgásterük. A legördülő menük segítségével választhatnak a lehetséges válaszok közül, és ehhez írhatnak külön megjegyzéseket. Tapasztalatuk szerint a pályázók néha ejtenek helyesírási hibákat, de ezekért a CV-Online nem tud felelősséget vállalni. A cégeknek általában alig néhány másodperc jut az önéletrajz megnézésére, az online szolgáltatási rendszerben pedig a szakmai követelmények egyszerű lekeresésével indítják a szelektálást.

A látszat csal

“A JobMonitor az engedélyünk nélkül vette át a tartalmat – mondta el a FigyelőNetnek Széchy Ágnes, a CV-Online marketing menedzsere. – Nem kötöttünk velük szerződést, de tudtunk róla, hogy a mi hirdetéseinket is felteszik az oldalukra. Két területen is problémánk volt a JobMonitorral. Egyrészt az álláshirdetések nem a CV-Online image-t erősítették, hiszen az állás betöltésekor a legtöbben a JobMonitor nevére emlékeztek vissza. Akik átkattintottak a JobMonitor oldaláról a miénkre, sokszor nem érzékelték, hogy már egy másik szolgáltatóval vannak internetes kapcsolatban.”

Széchy Ágnes azt mondja, a náluk hirdető cégek is panaszkodtak a JobMonitor útján érkező pályázatokra. A CV-Online oldalain az állását hirdető társaság előre számolhat azzal, hogy mennyi önéletrajzot kell az állás betöltéséhez feldolgoznia. A JobMonitor közbeavatkozásával azonban tucatszám érkeztek a vállalatokhoz a pályázók írásai.

Virtuális fejvadász – hullanak a fejek 2Hígabb lett a minta

“A JobMonitor szolgáltatása révén érkező önéletrajzok sajnos nem voltak megfelelő minőségűek” – állítja a marketing menedzser. A hirdető cégeknél tendenciaszerűen jelentkeztek olyan munkavállalók, akik nem feleltek meg a képesítési követelményeknek. A cégek a kísérőlevelekből értesültek, hogy a rossz jelentkezések a JobMonitor közvetítésével érkeztek hozzájuk. Ezért kértük a JobMonitort, hogy hirdetéseinket ne jelentessék meg az oldalukon – mondja Széchy Ágnes. – Álláskereső látogatóinkat értesítettük, hogy ezentúl a mi honlapunkat keressék meg ajánlatainkért, a visszajelzések alapján a 38 ezer regisztrált felhasználóból talán 5 pártolt el a CV-Online szolgáltatásaitól. (Olvassa el a CV-Online részletes indoklását >>)

Nem egyedül a CV-Online-nak támadt problémája a JobMonitor tevékenységével. A Job4smarts ügyvezetője, Balázs Attila szerint a gyűjtőszájt nem veszi le időben az elavult hirdetéseket. Több cég nehezményezte a JobMonitor késedelmes magatartását, és azt is, hogy a közvetve érkező pályázatok az átlagnál rosszabb minőségűek – jelentette ki a FigyelőNetnek. A JobMonitorral korábban szóbeli megállapodást kötöttek, hogy hirdetéseik a központi site-on is megjelenhetnek.



Kik látogatják a JobMonitort?

A legtöbben, 55 százalékban főiskolai, egyetemi végzettségűek keresik az oldalt. Szinte minden foglalkozás gyakorlói megjelennek, de az IT szektorban dolgozó vannak a legtöbben, így 21 százalék műszaki végzettségű, még 11 százalék pedig az informatikai szektorból érdeklődik. Meglepő, de a pályakezdők a jelentkezőknek csak 30 százalékát adják, míg szakmájukat régebb óta gyakorlók közül kerül ki 48 százalék. A maradék 22 százaléknak már vezetői tapasztalatai is vannak.

Csak monitor

Vári Gergő, a JobMonitor ügyvezető igazgatója nem tartja helytállónak a kifogást, hogy oldalaikról rosszabb minőségű pályázatok érkeznének. A JobMonitor oldala nem téveszti meg a látogatókat, hogy ők kínálnák az állásokat. “A jelentkezők rajtunk keresztül nem is tudnak jelentkezni a kiválasztott hirdetésre – mondja. – Ahhoz előbb az állásközvetítő oldalát kell bejárniuk.”

Az online toborzóirodákkal főként szóbeli megállapodásuk van, de volt, akivel szerződést is kötöttek. A CV-Online kivételével eddig egyik szolgáltató sem jelezte, hogy problémája lenne a JobMonitor működésével – hangsúlyozza Vári Gergő. Mindannyian pozitívan értékelték, hogy a JobMonitor növeli pályázóik számát. Ha bármely virtuális közvetítő jelezné, hogy problémája van – mondja a cég vezetője -, a JobMonitor nyitott a megoldásra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik