Belföld

A mienkehez hasonló naprendszert fedeztek fel

24.hu

2002. 06. 14. 07:38

A mi Naprendszerünkhöz hasonlót fedeztek fel amerikai tudósok - jelentették be csütörtökön a NASA washingtoni székhelyén. A kutatók azonosítottak egy a naprendszerünkön kívüli bolygót, amely a Jupiterhez hasonlít, és amely egy a Naphoz hasonló csillag, az 55 Cancri körül kering - közölték a sajtóértekezleten, hozzátéve, hogy további 15 új bolygót is felfedeztek. Minden napjainkig felfedezett, a Naprendszeren kívüli bolygó a csillagjához közeli pályán kering, ez a most azonosított planéta viszont olyan távol van a saját napjától, mint a Jupiter a mi Napunktól - magyarázta Geoffrey Marcy csillagász, a berkeleyi Kalifornia Egyetem professzora. Tizenöt éves kutatás eredménye a mostani felfedezés. [Népszabadság]

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos