Belföld

A hazai e-kereskedelem helyzetét vizsgálta a novemberi net.Wednesday

A Sense/Net Consulting által rendezett net.Wednesday szakértői szerint itthon nem várható jelentős e-kereskedelmi robbanás, azonban a magyar online piacterek folyamatosan fejlődnek.

Az Accenture vitaindító előadása, mely szerint Magyarország lemaradása az amerikai e-kereskedelmi piachoz képest sok szempontból az egy évet sem éri el, némi szkepticizmust váltott ki a hallgatóságból. A meghívott szakértők a beszélgetés során azonban számos érvet és ellenérvet felsorakoztatva végül arra a megállapításra jutottak, hogy habár Magyarországon nem lehet az amerikai e-kereskedelmi robbanáshoz hasonló növekedésre számítani, a hazai B2B és B2C online piacterek egyaránt határozott fejlődésnek indultak, és mint Buruzs Tamás, az E-kereskedelem Online főszerkesztője elmondta egyre nagyobb az igény a témával foglalkozó szaksajtó magyar vonatkozású cikkeire. Mind Kardos Zsolt, a Marketline Rt. vezérigazgatója, mind Matkovics István, az eBusiness Budapest Kft. ügyvezető igazgatója kifejezetten optimista képet festett saját elektronikus piacterük jövőjéről. A résztvevők eszmecseréje rámutatott, hogy eleinte jelentős árverseny alakulhat ki az B2B elektronikus piactereken, azonban az e-kereskedelmi megoldások általános elterjedésével várhatóan egyre nagyobb szerephez jutnak majd a beszállítói ajánlatok egyéb tényezői, így a minőség, a gyorsaság és a hosszú távú stratégiai meggondolások. A Marketline rendszerében már jelenleg is több mint húsz különböző kritérium alapján versenyeztethetők az ajánlatok, és az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy a beszállítók – a vevők legnagyobb örömére – a hagyományos úton kialakult és korábban stabilnak hitt alkupozícióikhoz képest is számottevő engedményeket tesznek az elektronikus piactereken. Mivel a B2C rendszerek a kiskereskedelmi igények kielégítésére koncentrálnak, gyakran épp az egyéni vásárlók kevésbé racionális piaci viselkedése hozza meg számukra a kívánt üzleti sikert. Starcz Ákos, az IE – New York Broker Rt. projekt menedzsere azonban fontosnak tartotta felhívni a figyelmet az elektronikus fizetési megoldásokkal kapcsolatos bizalmatlanság elleni küzdelem fontosságára. Bíró Tamás, a Sense/Net Kft. műszaki igazgatója elmondta, hogy az elektronikus piacterek folyamatos evolúciója a fejlesztő cégek számára biztos megélhetést nyújt, mivel manapság nagyszámú e-kereskedelmi rendszer építésére kapnak megbízást a hosszú távú megtérülést szem előtt tartó tőkeerős ügyfeleiktől. A net.Wednesday december 19-i eseményén az e-kormányzati és e-önkormányzati rendszerek hazai példáival ismerkedhetnek majd meg az érdeklődők. A részvételről a rendezvénysorozat website-ján találhatnak az érdeklődők bővebb információt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik