Már most többek érdeklődését felkeltette a hamarosan eladósorba kerülő Balaton szelet márka. A Bonbonetti Kft.-nél például komolyan foglalkoznak a közismert hazai édességhez tartozó jogok megvásárlásával. A Kraft ezeket egy uniós versenyjogi döntés értelmében lesz kénytelen eladni, s akár már januárban „piacra dobhatják” a Balaton márkát.
A lapnak nyilatkozó, nevük mellőzését kérő kereskedelmi és édesipari szakemberek közül többen is úgy vélik: az egyik legesélyesebb vevőjelölt a Stollwerck utódja, a Bonbonetti. Komoly fantáziát látnak a Balaton szeletben a Detki Keksz és Édesipari Kft.-nél is, igaz, számukra döntő a „kikiáltási ár”. Egy, a lapnak nyilatkozó kereskedelmi szakember elképzelhetőnek tartja azt is, hogy az amerikai Kraft olyan magasra tornázza fel a márka árát, ami már egyszerűen senkinek sem érné meg, így a Balaton szelet egyszerűen eltűnne a piacról – olvasható a lapban.
Egyes szakemberek szerint a Balaton szelet mára olyan márkává vált, amelyre akár önálló céget is érdemes volna alapítani és önmagában gyártani, eladni a terméket. A Balaton szelet a szeletes csokoládék piacán ugyanis öt százalék körüli részesedéssel bír – írta a Népszabadság.
