A vámhatóság és az adóhatóság integrációja 2011-ben kezdődött. 2016-ra elértünk az adófolyószámlák teljes összevonásához. A NAV eddig titkolta, de a jogi és koordinációs főosztályának nyomására váratlanul bejelentett egy problémát, 2015 október 21-én.
Ha belegondolunk, ezzel gyakorlatilag ellehetetlenítik a könyvelők munkavégzését.
Nem probléma, hanem hibás jogi álláspont?
A könyvelők felháborodását az MKOE részéről már jelezték az illetékeseknek pár napja. A NAV-ot vezető elnökhelyettes szóbeli visszajelzése csupán annyi volt, hogy “dolgoznak a problémán”. Egyesületünk szerint azonban itt nincs probléma, csupán hibás jogi álláspont.
Hiába várja el a NAV kb. félmillió esetben az érintettek bejelentését az un. EGYKESZ nevű nyomtatványon, ettől még a probléma nem oldódik meg.
Az MKOE szerint el kellene fogadni, hogy a NAV egyfajta adófolyószámlát képes kibocsátani és ezt minden jogosult láthatja, függetlenül attól, hogy milyen adóügyben van joga intézkedni. Ha pedig van valós igény arra, hogy panelekre bontsák az adófolyószámla PDF-állományát, akkor ezt az elmúlt évek többmilliárdos közbeszerzései során már régen el kellett volna végezni, nem pedig megfenyegetni a könyvelőket, hogy januártól nem tudnak adófolyószámlát letölteni.