Év végére már megközelítőleg hatszázezer fogyasztó számára válnak elérhetővé az Invitel legmodernebb technológián alapuló szolgáltatásai. A tartalomfogyasztási piac gyors fejlődése, a távközlési trendek hatásai, illetve a hazai lakosságnál is érezhető attitűdváltozások arra sarkallják a társaságot, hogy a tervezetthez képest felgyorsítsa beruházásait.
A cég tavasszal bejelentett és mára teljesített fejlesztésein túl az év végéig újabb 40 ezer végpontot ad át, így már a szolgáltatási területén található fogyasztási helyek felénél elérhetővé válnak a legmodernebb technológián alapuló minőségi szolgáltatásai.
Egyre tudatosabb a tartalomfogyasztás
Napjainkban az infokommunikációs szektor alapvető sajátossága a távközlés, az informatika és a média konvergenciája, amelynek alapja a digitális technológia fejlődése. Ez a folyamat pedig hozza magával az egyre tudatosabb média- és tartalomfogyasztási szokásokat, illetve a fokozatosan változó felhasználói igényeket.
A tévé az első
A nemzetközi trendekhez hasonlóan a magyar társadalom médiafogyasztásában is egyelőre a televízión elérhető tartalmak az elsődlegesek, azonban az online tartalmak fogyasztásának mennyisége is növekedett az elmúlt időszakban. Mindez felismerhető az Invitel ügyfeleinek szokásaiban is, a cég saját előfizetőinek körében végzett kutatásai viszont megerősítik, hogy ugyan terjed a „többképernyős” televíziózás, de a külföldi piacokon tapasztaltakhoz hasonlóan a tévézésben még mindig a linearitás a meghatározó hazánkban is.
„Tavalyhoz képest megkétszerezzük a fejlesztések ütemét. Beruházásaink a Digitális Magyarország programmal összhangban zajlanak, és ezúttal is saját erőforrásból fejleszt az Invitel” – fogalmazott Langsteiner Marianne, az Invitel vezérigazgató-helyettese.
„Egészen új típusú médiafogyasztási szokások honosodnak meg – új tartalmakat, egyre változatosabb formában és lehetőség szerint gyors internetkapcsolattal, azonnal szeretnének elérni az ügyfelek. Ebben az új helyzetben kiemelten fontosnak tartjuk, hogy képesek legyünk megfelelni az átalakuló fogyasztói szokásoknak és innovatív termékösszetétellel szálljunk versenybe az ügyfelekért. Éppen ezért a májusban bejelentett fejlesztéseinken túl, még idén további 40 ezer fogyasztási helyen tesszük elérhetővé a gyors és megbízható internet-szolgáltatás, valamint a minőségi televíziózás alapjául szolgáló technológiát” – tette hozzá.