Üzleti tippek

Üzletfejlesztés nagyban – ICT-sikerek az Invitelnél

A vállalat nemrég elnyerte „Az év üzletfejlesztése” díjat, valamint megszerezte a régióban is rangosnak számító ISO 20 000 tanúsítványt.

Az IT Business informatikai szaklap idén először osztotta ki „Az év üzletfejlesztése” elismerést.

„Az Invitel hagyományos távközlési vállalatból az évek alatt vezető infokommunikációs szolgáltatóvá vált. ICT-portfóliónk részét jelentik a felhőalapú megoldások, a szerverhoszting, a rendszerintegráció, az applikációfejlesztés és a teljes vállalati IT-kiszervezés is. A díj fontos elismerés számunkra, visszaigazolása annak, hogy a 2012-ben újrafogalmazott üzleti stratégia a vállalat jövője, fejlődése szempontjából is meghatározó lépésnek bizonyult” – nyilatkozta a Gazdasági Rádiónak Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

„Az üzletfejlesztési díj és az ISO 20 000 tanúsítvány megszerzése abból a szempontból is fontos mérföldkőnek számít, hogy mindkettő külső elismerése a fejlesztési folyamatainknak. A díj a piaci szereplők részéről való pozitív visszajelzés, az ISO 20 000 tanúsítvány pedig azt mutatja, hogy ICT-szolgáltatásaink a nemzetközi szabványok szigorú normáit is sikeresen teljesítették” – tette hozzá.

Minősített szolgáltatások

A megszerzett informatikai szolgáltatás-irányítási rendszereket minősítő tanúsítvány az ügyfelek számára nyújtott HelpDesk, illetve szerverhoszting (szerverelhelyezés) szolgáltatásokra, a helyszíni informatikai támogatásra és a távoli infrastruktúra-üzemeltetési rendszereinkre vonatkozik, és három éven keresztül érvényes – összegezte az infokommunikációs vállalat a témában nemrégiben kiadott közleményében.

Üzleti tipp az Inviteltől

Miért érdemes a bérelhető informatikában gondolkodni?

A vezérigazgató-helyettes a Gazdasági Rádió kérdésére elmondta: elsősorban a hazai közép- és nagyvállalati szegmensben tapasztalható, hogy egyre fontosabbá válik a telekommunikációs és IT-megoldások „egy kézből” történő kiszolgálása. Például az adathálózati vagy hangszolgáltatásokkal kapcsolatos tenderek gyakran kiegészülnek IT-komponensekkel is, így például szerverelhelyezéssel vagy különböző informatikai outsourcinggal is.

A vállalatok számára a saját megoldásaikhoz képest több területen is költségcsökkentést jelenthet, ha szolgáltatói környezetben helyezik el a szervereiket. A költségoptimalizálás praktikus része az energiaköltségek csökkenése, illetve az is, hogy a szolgáltató biztosítja a szerverek állandó 24 órás felügyeletét.

„Ha tovább lépünk, és dedikált vagy virtualizált kapacitásbérlésről beszélünk, akkor az is jelentős előnynek számít, hogy az ügyfelek a saját rendszereikhez képest sokkal rugalmasabb, skálázható szerverszolgáltatáshoz jutnak. Emellett a cégek mindig a kor sztenderdjeinek megfelelő szervereket bérelhetnek, vagyis az a teher is lekerül a vállalkozásokról, hogy költséges beruházásokkal 4-5 évente megújítsák a saját rendszereiket” – részletezte Javorniczky Áron.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik