A táblabíróság új eljárás lefolytatására kötelezte az ügyben eljáró Szegedi Törvényszéket. A szegedi 2-es villamos pályájának és a kapcsolódó létesítményeknek a többször módosított határidő szerint 2010. szeptember 18-ra kellett volna elkészülniük, a forgalom azonban csak 2012. március 2-án indult el a vonalon.
Kemes István tanácsvezető bíró a hatályon kívül helyező végzés indoklása során hangsúlyozta, az elsőfokú bíróság feladata pontosan meghatározni, a kivitelezők mikorra fejezték be a szerződésben vállalt műszaki tartalommal a munkát. Abból, hogy a villamosvonalon 2011. augusztus 23-án üzempróbát tartottak, és a Szegedi Közlekedési Társaság valamennyi villamostípusa végighaladt a pályán, még nem lehet arra következtetni, hogy a beruházás teljes egészében – a kapcsolódó létesítményekkel együtt – elkészült. Ennek bizonyítása a cseh OHL ZS, a.s. vezette kivitelező konzorcium feladata lesz a megismételt eljárásban.
Azt azonban az önkormányzatnak kell majd a bíróság elé tárnia, melyek voltak azok a kisebb hibákon és hiányosságokon túlmutató problémák, ami miatt megtagadták a villamosvonal műszaki átvételét. A bíró kifejtette, a konzorcium közbeszerzési eljáráson nyerte el a megbízást, a feladat és a tervek ismeretében vállalta a mintegy nyolc és fél hónapos kivitelezési határidőt. A tervekben esetleges előforduló felismerhető és előre látható hibák nem jelentenek mentő körülményt a munkák csúszásával kapcsolatban.
A táblabíróság “rendkívül aggályosnak” tartja, hogy a perben az a szakértő állapította meg, hogy szükség volt a villamospálya alapszintű áttervezésére, aki ezt a hét hónapos mérnöki munkát elvégezte. Az ítélőtábla szerint valóban lehettek a kivitelezést hátráltató – elsősorban a közművek áthelyezésével kapcsolatos – problémák, melyek egy részét nem láthatták előre a konzorcium tagjai, az ezek elhárításához szükséges, részben egymást fedő időszakok azonban nem adhatók össze automatikusan. A bíróságnak azt is vizsgálnia kell majd, a kivitelező a tőle elvárható módon járt-e el annak érdekében, hogy a problémák okozta lemaradást behozza.
A 2-es villamosvonal 3040 méteres vágányrendszerének, felsővezetékeinek, valamint a kapcsolódó egyéb építmények kivitelezésére 2009. december 4-én kötött szerződést az önkormányzat a cseh OHL ZS, a.s., a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. alkotta konzorciummal 2,085 milliárd forintos nettó vállalkozási díjért.
A vállalkozói szerződés szerint a beruházás – a kivitelezőknek felróható okokból bekövetkező – csúszása esetén a megrendelő önkormányzatot napi 10 millió forint kötbér illeti meg, amely maximális összege a nettó vállalási ár 20 százaléka, mintegy 400 millió forint. A kötbérigény érvényesítése érdekében a szegedi önkormányzat pert indított, amelynek elsőfokú tárgyalása 2011 áprilisában kezdődött.