Korábban már írtunk a tavaly áprilisban leépített vasútvonalakról, ahol naponta két, jobb esetben három vonatpár közlekedik, s ezek is alacsony színvonalat nyújtanak. A gyorsvonati pótjegy bevezetését így valószínűleg alig kompenzálja, hogy ezeken a viszonylatokon olcsóbb lesz júniustól a vonatjegy.
(fotók: Takács Zsolt)
A megtépázott menetrend a mellékvonalakra jellemző, ahol kistérségi közlekedést biztosít a vaskerekű. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára elmondta: 15 vasútvonalból 10 olyan, amelyen 2010 után indult újra a forgalom. Ezek az Esztergom-Almásfüzitő, a Székesfehérvár-Komárom, a Pápa-Csorna, a Székesfehérvár-Sárbogárd, a Sásd-Komló, az Abaújszántó-Hidasnémeti, a Karcag-Tiszafüred, a Fehérgyarmat-Zajta, a Mátészalka-Csenger, valamint a Lajosmizse-Kecskemét vonalak.
Ezeken kívül 15 százalékos kedvezmény vehető igénybe június elsejétől a Balassagyarmat-Ipolytarnóc, a Szeged-Röszke, a Szentes-Orosháza, a Balatonfenyves-Somogyszentpál, és a Rédics-Zalaegerszeg vonalon is.
Az államtitkár azt ígérte, hogy amennyiben jók a tapasztalatok, a nyár folyamán tovább vizsgálják, mely vonalakon lehet még kedvezményes jegyárakat bevezetni.
A közleményéből kiderül, hogy az utasok első lépésben napi 89 vonatra válthatnak az országos tarifánál 15 százalékkal olcsóbb menetjegyet vagy bérletet. Regionális menetjegy kizárólag második kocsiosztályra és csak egy útra váltható; a viszonylaton túl utazók esetében az országos és regionális tarifát felváltva alkalmazza a MÁV.