Belföld

Bevásárlóközpontban költi pénzét a magyar

Decemberben sem spóroltunk: ugyanannyit költöttünk az ünnepekre, mint egy évvel előtte.

Nem költöttek kevesebbet a vásárlók karácsonyi ajándékra 2012 decemberében a bevásárlóközpontokban, mint a megelőző év hasonló időszakában – közölte a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége (MBSZ) szerdán az MTI-vel.

Felmérésük szerint a legutóbbi karácsonyi időszakban 2011 hasonló időszakához képest 2-5 százalékkal több látogatójuk volt a magyarországi bevásárlóközpontoknak, a forgalomban viszont nem tapasztalak változást.

A Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége szerint a magyar vevők továbbra is jobban hisznek a hagyományos vásárlásban, mint a virtuálisban: a magyar vásárlók 70 százaléka inkább üzletekben szerzi be a kigondolt ajándékot.

A szövetség felmérése szerint karácsonyi vásárláskor a legkeresettebb árucikk a számítástechnikai és egyéb műszaki áru volt, árértékben pedig jellemzően a kisebb összegű, legfeljebb 10 ezer forintos ajándékokat keresték a vásárlók.

Továbbra is népszerűek a vásárlási utalványok – emelte ki közleményében a bevásárlóköpontok szövetsége. Az év végén nőtt a vásárlási utalványok eladása, a teljes értékesítés 50 százaléka a erre az időszakra esik.

Gyalay-Korpos Gyula, az MBSZ elnöke a közleményben rámutat arra, hogy országos szinten 2013-tól 2015-ig három-négy bevásárlóközpont, nagyobb kereskedelmi létesítmény nyitása, építkezésének megkezdése várható. Magyarországon 1996-tól 2012-ig 119 bevásárlóközpont és 165 hipermarket létesült. Bevásárlóközpontok országosan 2 millió négyzetméteren, hipermarketek pedig csaknem 1,25 millió négyzetméteren létesültek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik