Belföld

Több mint fél évet késik az M30-as építésének befejezése

Nem készül el az eredeti befejezési határidőig - ez év novemberig - az M3-as autópályát Miskolccal összekötő 24 kilométer hosszúságú M30-as. A 45 milliárd forintból megépülő M30-ast a legjobb esetben a jövő év második felében adhatják át a forgalomnak.

Farkas László, a kivitelező Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese pénteken a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sajópetri határában, az épülő sztrádánál tartott sajtótájékoztatón elmondta: a késés nem az építőkön múlik, az autópálya nyomvonalában lévő földterületek kisajátítása körüli problémákra vezethető vissza.

Az M30-as építését pontosan egy évvel ezelőtt kezdték, az alapkövet az elmúlt év április 4-én helyezték el Emőd határában az M3-as autópálya leágazásánál, a munkát a téli szünetet követően pénteken kezdték el ismét a kivitelezők.

Az eltelt tizenkét hónap alatt a 24 kilométer hosszú autópálya első húsz kilométeres szakaszán lényegében elkészültek a földmunkával, a fennmaradó 4 kilométeres szakaszon azonban a munkálatok hosszú ideig szüneteltek. Ennek elsődleges oka az volt, hogy sokáig nem sikerült megállapodásra jutni azokkal, akiknek földje az autópálya nyomvonalába esik. A gazdák kevesellték a beruházó által a földterületért felkínált pénzt, néhányuk kivételével azonban időközben sikerült megegyezni.

Az M30-as egyébként az ország egyik legdrágábban megépülő autópályája lesz, míg a tavaly átadott M3-as Füzesabony-Polgár közötti szakaszán egy kilométer hosszú sztrádaszakasz 1,1 milliárd forintba került, itt ez az összeg megközelíti a 2 milliárd forintot.

A kivitelezők ezt a nehéz terepviszonyokkal magyarázzák, valamint azzal, hogy az út kétszer is keresztez vasútvonalat, így lényegesen több földmunkát kell végezni, valamint a Sajó fölé is hidat kell építeni. Csak ez utóbbi másfél milliárd forintba kerül.

Az M30-as a tervezett, úgynevezett transzeurópai autópálya-hálózathoz illeszkedik, része lesz a Gdansk-Katowice-Kassa-Miskolc-Kolozsvár-Bukarest-Constanca vonalnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik