A VAN Alapítvány nagyszabású szemléletformáló projektjének fő célja az volt, hogy intenzív marketing tevékenységgel ösztönözze a helyi élelmiszerek fogyasztását Magyarország hat vidéki régiójában. Már a kezdet kezdetén kiderült, hogy a program nyitott fülekre talált, a 900 megkérdezett résztvevő kétharmada ugyanis maximálisan egyetértett azzal, hogy szükség van a lakóhely közelében megtermelt élelmiszerre, friss portékára.
Nő a kereslet
A fogyasztók elsősorban a minőségi és bizalmi asszociációkat társítják a helyi termékekhez, de az előnyök között említik a munkahelymegőrző és gazdaságélénkítő hatását is. Az elkészült prezentáció értelmében a válaszadók 86%-a állítja, hogy vásárol közvetlen környezetéből, a termelőktől különböző készítményeket. „A Nyugat-Dunántúlon a kampány előtt a válaszadók 50%-a tartotta fontosnak ezen termékek beszerzését, ez a program végére 68%-ra nőtt. De elmondhatjuk azt is, hogy a fogyasztóknak ténylegesen igényük van a friss, helyi árucikkekre, de sok esetben nem tudják, hogy hol kereshetik, hol juthatnak ilyen termékekhez. A Széchenyi Terv keretében megvalósult programunkban erre is igyekeztünk megoldást találni, ezért elindítottunk egy weboldalt, egy termelői adatbázist, ahol ma, 2800 vállalkozó elérhetőségét találják meg az érdeklődők. Csak a nyugat-dunántúli régióból 635 kereskedő regisztrált eddig” – mondta Oláh Péter, a VAN Alapítvány kommunikációs vezetője február 9-én Győrben, a projekt zárórendezvényén.
Környezetbarát és tudatos
A kampány záróakkordjaként végül az alapítvány régiónként 300 ezer, azaz összesen 1,8 millió darab ingyenes, környezetbarát, a már megismert logóval ellátott csomagolóanyagot oszt ki azoknak a termelőknek, akik regisztráltak a honlapon és csatlakoztak a több hónapos felhíváshoz.
A kampány arca egyébként Vincze Ottó volt, aki szintén ügyel arra, hogy helyitől, helyit vásároljon!