Korábban már volt róla szó, hogy a legnagyobbak sem úszhatják meg a reklámadót, köztük a Facebook és a Google sem, de hogy rajtuk miként fogja a NAV behajtani a sarcot, arról nemigen lehetett hallani. A Reklámadóblog most ennek járt utána az adóhatóságnál. Megkérdezték, hogy akik idáig megtagadták a reklámadó-nyilatkozat kiadását (és feltételezhetően az adó fizetését is), azokkal mi lesz. Vagyis behajtják-e rajtuk a kötelezettség teljesítését.
Utánuk mennek
Úgy tűnik, igen. A hatóságtól a következő választ kapták: „A reklámadó-tartozás, mint minden más adótartozás behajtása érdekében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal igénybe vesz valamennyi, a tartozás behajtásához szükséges jogszabályi lehetőséget. Így amennyiben – végrehajtható vagyon hiányában – a tartozás belföldön nem érvényesíthető és feltételezhető a külföldi vagyon megléte, kezdeményezi a külföldi behajtást. Ennek kezdeményezésére sor kerülhet az Európai Unió tagállamaiban működő adóbehajtási jogsegély keretében, amennyiben az általános feltételek megvannak. Ez esetben a behajtási eljárást egyszerűen, elektronikusan kezdeményezik az unió által e célra biztosított informatikai alkalmazás segítségével.”
Vagyis a nagyok sem ússzák meg az adófizetést. A blog szerint a NAV egy adatgyűjtési időszakot követően elektronikus formában kezdeményezheti az ír adóhatóságtól a reklámadó beszedését. Ha részletesebben is kíváncsi, hogy milyen lépéseket alkalmaz a NAV az eltitkolt reklámadó-köteles bevételek felderítésére, kattintson!