A magyar nők nem lázadnak a hagyományos társadalmi szerepek ellen: több mint háromnegyedük egyet ért azzal az állítással, miszerint egy férfinak mindig gondoskodnia kell családja anyagi biztonságáról, 71 százalékuk szerint pedig elsősorban a nők feladata a családról gondoskodni és háztartási munkát végezni – hangzott el a konferencián.
A magyar nők 47 százaléka naponta főz, 26 százalékuk naponta takarít (hetente többször is 41 százalék) 24 százalékuk a takarításon és a főzésen kívül naponta más ház körüli munkát is végez, 51 százalékuk fogyni szeretne és 30 százalékuk dohányzik. Sokat mond, hogy 10 nőből 9 szabadidejének jelentős részében vásárol.
A legfontosabb különbség – nő és férfi, mint fogyasztó között is – a nők megfelelni vágyási kényszere. Készült egy felmérés a nők értékrendjéről, amelyben az önbecsülés csak a 9. helyen áll, megelőzi azt a család védelmének, biztonságának óhaja, a jókedv, az anyagi biztonság, a tisztesség, a lelkiség, a bűnözők megbüntetésének vágya, a hitelesség és a barátság is – idézte Steigervald Krisztián (Gfk. Hungária Piackutató Intézet) a Gfk. úgynevezett Roper jelentését.
A konferencián reklámpszichológus, filmrendező, pszichiáter, szociológus, újságíró, piackutató és kreatív szakember taglalta a témát, különböző megközelítésekből.