Van, hogy a személyes érdeklődés és szakma egybeér. Így van ez az Invitel operatív főigazgatójának esetében is, aki már ifjúkora óta autósport-rajongó. „A technikai sportok királya kétségkívül a Formula-1. Eddig csak lelkes rajongóként kísértem figyelemmel a futamokat, idén viszont már a hivatás is ide köt” – mondta Mártha Imre, az egyik legjelentősebb hazai távközlési és informatikai nagyvállalat vezetője. „Az Invitel több mint 10 éve hivatalos kommunikációs partnere a Hungaroringnek. Örülök annak, hogy évről évre hozzájárulhatunk a hazai futam sikeréhez is” – tette hozzá.
Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója
1986-ban 25 telexet és 4 távírót kért a száguldó cirkusz
„Kevesen tudják, de az Invitel, bár még más néven, a jogelőd vállalat színeiben tulajdonképpen már az első Formula-1-es futamon is jelen volt a pályán. 1986-ban, ma már szinte felfoghatatlanul egyszerű technikát, telexgépeket és huzalos képtávíró berendezéseket biztosított a csapatoknak, újságíróknak a versenyhez. Természetesen most már más a helyzet: a legmodernebb informatikai megoldásokra és hatalmas sávszélességre van szükség” – érzékeltette a különbségeket Mártha Imre.
A 2000-ben tartott versenyen 50 Mbit/s sávszélesség is képes volt kiszolgálni a pályát (egy családi internet-előfizetés átlagosan 10-20 Mbit/s sávszélességű). Jelenleg a bő tíz évvel ezelőtti tempónak kétszázszorosával, 10 Gbit/s sebességgel száguldanak az adatok az Invitel hálózatán. Sőt, ha szükség lesz rá, a sávszélesség további növelésével akár ezerszer is gyorsabb lehet a hálózat, mint a 2000-es versenyen volt.
Egymilliárd ember tájékoztatásán dolgoznak
A verseny hétvégéjén az Invitel több mint harminc szakemberéből álló csapat dolgozik majd a helyszínen. A szakértők 24 órás szolgálatban vannak mindaddig, amíg az utolsó kamionok el nem hagyják a boxutcát. A Hungaroring területén több mint 25 kilométeres kábelhálózattal dolgozik a nagyvállalat.
„Bár a kihívás óriási, hiszen minden korábbinál összetettebb rendszert kell üzemeltetnünk a verseny ideje alatt, mégsem tartok attól, hogy bármiféle probléma előfordulhatna. Nem csak azért, mert az Invitel-team ugyanolyan profi szakemberekből áll, mint a legismertebb F1-es istállók. A hibátlan működés legfőbb záloga úgy gondolom, az is, hogy kollégáink és az általuk beépített eszközök az Invitel mindennapi gyakorlatában már számos alkalommal bizonyítottak. Úgy is fogalmazhatnék, hogy mi a Formula-1 szemléletet a mindennapokban is követjük, nem csak akkor, ha egymilliárd ember tájékoztatása múlik a munkánkon” – összegezte az operatív főigazgató. (x)