Nem tudom miért, de az új Corsa érkezésének híre olyan lázba hozott, amit már régen nem éreztem. Vezettem már az új Cliót, a 207-est a Grande Puntót és a Yarist is, de kirobbanó újdonságot egyik sem hozott számomra, persze ettől önmagában még nem rosszak.
Most meg itt az új Corsa, ami kívül-belül gyökeresen eltér a korábbitól, és pont ez fogott meg benne. Arra az elődre gondolok, ami ha jobban belegondolunk, nem más, mint az előd elődjének unalmas és harmatos utánérzése. Az új Corsa nagyon más, mint összes többi eddigi.
Frissítő újdonság
Csipetnyit sem hasonlít a korábbi Corsára az új, helyette a nagyobb modellektől lesett el trükköket – persze ez mostanában így szokás. A háromajtós nem titkoltan az Astra GTC szép és dinamikus formáit örökölte, míg az ötajtós egy lekicsinyített Zafirára hasonlít, ami remekül áll neki.
Annyira, hogy a kisautók között most bizony ő lehet a sztár, mert nemcsak hogy szép, de még komolynak is tűnik. Nem egy csajos verda – bár annak is tökéletes – hanem igénytől függően sportos vagy családias karakterű.
Emellett a Corsa tartalmaz több olyan újdonságot is, ami tovább növeli presztízsértékét, és nem hagyja, hogy az kizárólag külseje miatta arassa le a babérokat. Ezek közé tartozik a kanyarkövető fényszóró, az adaptív féklámpa, a fűthető kormánykerék – amit eddig csak Cadillac-ben láttunk –, a progresszíven változó kormánykerék, a Flex-Fix, valamint az, hogy a kulcsra öt különböző beállítás menthető el, a klímát és a rádiót illetően.
Ezekből a Flex-Fix szorul magyarázatra, ami egy olyan külső csomagtartót jelent, amelyik egyszerűen betolható a kocsiba, ha éppen nincs arra szükség. A hátsó lökhárítón a rendszámtábla mögötti rész húzható ki egy fiókhoz hasonlóan. Pillanatok alatt rögzíthetünk rá két biciklit, sőt külön lámpák is tartoznak hozzá.
Gyenge benzinesek, jó dízelek
Hiába próbáltuk az 1,4 Sport kivitelt, dinamizmust csak a hozzám hasonló kanyarvadászok találtak benne. Egyszerűen hiányzik belőle az erő! A 90 lovas Twinport motor nehézkesen forog, az autó meg nehéz, 1,1 tonna körül van. Erősebb benzines egyelőre nincs, van még 1,2-es 80, és 1 literes 60 lóerővel.
Dízelből jobb a kínálat. Az 1,3-as 75 és 90 lóerős változatban létezik, az 1,7-est CDTI-t pedig 125 ló hergeli. A két erősebbhez ráadásul már hatsebességes kézi váltó jár, így kellő dinamizmus csiholható ki belőlük, úgy hogy közben nem zabálja meg a betevőre valót.
Vezetni is jó
A gyenge motor ellenére is élvezhető volt az 1,4-es Corsa, persze némi segítség azért elkelt neki. A Sport kivitel 16 colos felniket, ültetett futóművet, változó kormányáttételt, csicsásabb belsőt és krómozott kipufogóvéget jelent.
2,5 millió lesz az alapár (vezess.hu)
Nagyobb kategóriára emlékeztető futómű ringatott, az ültetés pedig még gyerekesebbé tette a sebességet. Olyan könnyedén falja az éles kanyarokat is a Corsa, hogy még én sem féltem, mikor a jobb oldalra szorultam. Esküszöm nem írtam a homlokomra, de másnap a legerősebb dízelt tolták alám, mintha csak látták volna rajta, hogy nyüzügének könyveltem el üdvöskéjüket.
A 125 lóerős dízel tényleg más világ, a 280 newtonméteres nyomaték több mint elég, nem kell minden emelkedőnél visszakapcsolni, és még négyesben is tisztességesen húz, sőt a sportfutómű nélkül is élvezet vele kanyarogni.
2,5 millió az alap
Október közepén nyílt hétvége köszönti az új Corsát, ahol ki lehet próbálni, mit tud az új autó. Az egyliteres 3 ajtóval alaphelyzetben 2 559 000 forintot ér majd, a plusz 2 ajtóért 90 ezret kell fizetni. Alaphelyzetben 2 légzsák, távirányítós központi zár, és ABS jár, rádió nuku, és az ablakot is kézzel kell tekerni.
Az 5 ajtós Essentia felszereltségű 1,2-es Corsa árát 2,79 millióra lőtték be – valószínűleg ez lesz az egyik legkeresettebb változat.