Száznál több étterem csatlakozott másfél hét alatt a Borszerdához. Az akcióhoz csatlakozott éttermekben és vendéglátóhelyeken egész nap, minden ’a la carte’ kínálatban szereplő, magyar bor és pezsgő 50 százalékos kedvezménnyel rendelhető. Ezen kívül, minden főétel mellé egy pohár bor grátisz jár a ház borából.
Külön erre az alkalomra készített „Borszerda borlappal”, azaz szűkített borsorral nem lehet részt venni az akcióban.
A Borszerda kommunikációs partnere a Magyar Turizmus Zrt., az eseményhez csatlakoznak borkereskedők, taxi és pótsofőr társaságok és a METRO áruházlánc is.
Az esemény beharangozása óta az akció honlapján másfél hét alatt immár 130 étterem – köztük neves, felkapott helyek – csatlakozott. Az akcióban bornagykereskedések és szaküzletek is részt vehetnek. Ennek feltétele, hogy akciós ajánlattal kell várniuk vásárlóikat április 29-én.
A WSET Nemzetközi Borakadémia tapasztalata szerint a magyarok étteremben történő italválasztásánál az ár a leglényegesebb szempont. Az emberek az étteremben az italon igyekeznek spórolni, mondta az intézet igazgatója. Sinkó Krisztina szerint egy éttermi étkezésnek minden esetben a bor is ugyanolyan fontos része, mint az étel – nem az kérdés, hogy igyunk- e valamit, hanem az, hogy milyen bort válasszunk. Itthon arra kell felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ételek legmegfelelőbb kísérője a bor, és hogy a pénztárca függvényében ugyan, de ne féljenek kísérletezni.