A WWF 1999-ben indult „Klímavédők” kezdeményezésében jelenleg a Catalyst, a Collins, a Hewlett Packard, az IBM, a Johnson and Johnson, a Lafarge, a Nike, a Nokia, a Novo Nordisk, a Sagawa, a Sony, a Spitsbergen Travel, a Polaroid, a Tetra-Pak és a Xanterra vesz részt. Ők – cégre szabottan – vállalták hogy innovatív stratégiák alkalmazásával a termékek és a termelési folyamat energiatakarékos és energia-hatékony lesz, a szállításban is figyelembe veszik az energia-felhasználás csökkentését, és megújuló energiaforrások alkalmazására térnek rá – közölte a WWF Magyarország.
A újabb nyilatkozatot Tokióban, a Kiotói Egyezmény hatályba lépésének harmadik évfordulóján fogadták el. A 15 multinacionális cég felismerte, hogy a klímaváltozás nemcsak veszélyeket, de lehetőségeket is rejt az üzlet számára: a hatékonyságuk növelésével több százmillió dollárt spórolnak. Ezzel bizonyítják, hogy a környezettudatosság nemcsak összhangban van a részvényeseik elvárásaival, de gazdaságilag is jövedelmező. A WWF meggyőződése, hogy az egyezmények minősége és innovatív jellege további változásokat indukál majd az üzleti szférában, megerősítve a felismerést: a gazdasági növekedés és az üvegházhatású gázok csökkentése történhet egyidejűleg.
A WWF Magyarország szerint viszont nem elég a kormányokra, vállalatokra mutogatni, a klímaváltozás rajtunk is múlik. Ezért olyan termékeket, kiadványokat és hasznos tanácsokat tartalmazó Elsősegélycsomagot állítottak össze, melyek használatával mindenki hozzájárulhat az éghajlatváltozás mérsékléséhez. Az elsősegélycsomagokat azok között sorsolják ki, akik március 15-ig elküldik klímafogadalmukat. Az első 10 ezer forint értékű dobozt Fodor Gábor környezetvédelmi miniszter kapta, február 12-én.