Szórád József 48 éves, Prágában fejezte be az általános iskolát, a gimnáziumot, és a műszaki tanulmányait is ott kezdte. A Budapesti Műszaki Egyetem termelési rendszerszervező szakán szerzett gépészmérnöki diplomát. Az egyetem után szellemi szabadfoglakozású tolmács, majd a gödi Dunamenti Tsz ipari üzemének főmérnöke lett, ahol egy – azóta Amerikától Kínáig használatos – tűzvédelmi szabadalmi rendszer kidolgozásával töltötte az időt.
Alig több mint tíz évvel ezelőtt, amikor egy fejvadász cég – mint a gödi termelőszövetkezet ipari üzemének vezetőjét – megkereste egy autómániás számára csábító ajánlattal, még kétes kimenetelű kalandnak tűnt Magyarországon Porsche-céget alapítani. Még szerencse, hogy a gépészmérnöki végzettségű Szórád Józsefet vonzzák az ilyen kalandok.
1990-ben féléves kemény tárgyalás után a Porsche Austria megbízta az itteni cégalapítással. Magányosan és egyáltalán nem pazar körülmények között látott hozzá a feladathoz – az első iroda a saját lakása, majd az Expo szálló két szobája volt. Hogy meddig sikerült eljutni, azt mutatja, hogy az autós márkafinanszírozóval, az importőr anyavállalattal, a Porsche Bankkal, a lízingcéggel és a Porsche név alatt működő márkakereskedésekkel már 11 tagja van a magyarországi Porsche-csoportnak. Amely a névadó Porsche mellett képviseli a Volkswagen személy- és haszonjárműveket, a Seatot, az Audit, a Skodát, valamint a Harley Davidsont. Tíz év alatt 120 ezer (ebből tavaly 24 ezer) autót adtak el, piaci részesedésük 16 százalék. S a növekedésnek nincs vége. Legutóbb 1,2 milliárd forintos beruházással épült fel a valamennyi márka önálló bemutatását szolgáló új Porsche M5 centrum.
Második házasságában él, két gyermeke van. Angolul, csehül, németül, oroszul beszél szinkrontolmácsi szinten. Hobbija a belsőépítészet, a síelés, a hegyi kerékpározás, a motorozás – és az autó, az autó, az autó.