A Malév vezetői eddig még soha nem ismerték el hivatalosan, hogy a British Airways vezette légügyi szövetség mellett más repülési csoportot is lehetséges partnerként tartanának számon. Ezzel szemben egyre több jel mutat arra, hogy a magyar-angol kapcsolat nem jön létre, egyidejűleg viszont egyre élénkebb a ma talán legnagyobb csoport, a Lufthansa vezette Star Alliance érdeklődése. Ez utóbbi volt a polgári repülésben az első olyan szövetség, amely tudatosan épített fel egész világra kiterjedő együttműködést. A német légitársaság mellett még egy európai – a regionális és kontinentális desztinációkra specializálódott SAS -, az észak-amerikai United és Air Canada, valamint a távol-keleti Thai vett részt alapítóként a szövetségben. Azóta a brazil Varig is társult, több kisebb légitársaság felvétele pedig jelenleg van folyamatban: így az ausztrál Ansett és az Air New Zealand 1999 folyamán csatlakozik a Starhoz.
A másik nagy ötösfogat a Malév számára is vonzó Oneworld, amelyben a British Airways mellett az American és a Canadian Airlines, az ausztrál Quantas és az ázsaiai Cathay Pacific vesz részt. Junior partnerként kisebb társaságok is tagok, így például a lengyel LOT.
A két nagy globális szövetség mellett jelentősnek tekinthető még a KLM és a Northwest holland-amerikai páros által dominált, illetve a Delta és Swissair vezette amerikai-svájci csoport. Ezek hátránya az előzőekkel szemben, hogy nem tudnak a teljes világra csatlakozási lehetőséget biztosítani.
A globális szövetségek sorsát nagymértékben befolyásolja, hogy amerikai partnereik milyen pozíciót töltenek be az Egyesült Államok légi közlekedésében. A világ legnagyobb piacán ugyanis szintén folyamatban van a koncentráció, s ha a szövetség amerikai tagja beolvad egy másik légitársaságba, esetleg csupán belekényszerül valamilyen “helyi” együttműködésbe, az a szövetség megszűnését is magával vonhatja. –