A világszerte 49 kereskedelmi televíziót és 29 rádiót üzemeltető társaság 2014-ben 5,808 milliárd euró bevételt ért el, ami 0,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 5,824 milliárdhoz képest. Kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) ugyancsak 0,3 százalékkal, 1,145 milliárd euróra csökkent az előző évi 1,148 milliárd euróról.
A részvényeseknek felosztható nettó nyereség 653 millió euró, ami 24,9 százalékkal kisebb az egy évvel korábban elért 870 millióhoz képest. A visszaesés mindenekelőtt a leírásoknak tulajdonítható – áll a jelentésben, amely szerint a csoport magyarországi érdekeltségének értékéből 77 millió eurót kellett leírni (goodwill impairment), ami az augusztus 15-én bevezetett reklámadó “közvetlen következménye”.
A magyar érdekeltség konszolidált bevétele 102 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 100 millió euróról. A reklámadó miatt végrehajtott leírások miatt az EBITDA kimutatás 1 millió eurós veszteséget jelzett, az egy évvel korábbi 15 milliós eredmény után – olvasható a 75,1 százalékban a német Bertelsmann csoporthoz tartozó társaság honlapján közölt jelentésben.
Magyarországgal kapcsolatban kiemelték, hogy a televíziós reklámpiac öt évig tartó csökkenés után tavaly a becslések szerint 4,6 százalékkal bővült. Az RTL Klub közönségaránya főműsoridőben a 18-49 éves korosztályban 20,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 23,9 százalékról, de a csatorna így is “egyértelműen piacvezető”, híradója pedig az “újrapozicionálás” után az ország legnézettebb hírműsorává vált, decemberben az átlagos közönségaránya 23,5 százalék volt, az egy évvel korábbi 20,9 százalék után.