Gazdaság

Lehúzta az RTL nyereségét a reklámadó

rtl-klub(210x140).jpg (rtl klub)
rtl-klub(210x140).jpg (rtl klub)

Csaknem 25 százalékkal csökkent az RTL Group (RTL Csoport) nyeresége tavaly a luxembourgi központú társaság csütörtökön kiadott éves jelentése szerint.

A világszerte 49 kereskedelmi televíziót és 29 rádiót üzemeltető társaság 2014-ben 5,808 milliárd euró bevételt ért el, ami 0,3 százalékos csökkenés az egy évvel korábbi 5,824 milliárdhoz képest. Kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) ugyancsak 0,3 százalékkal, 1,145 milliárd euróra csökkent az előző évi 1,148 milliárd euróról.

A részvényeseknek felosztható nettó nyereség 653 millió euró, ami 24,9 százalékkal kisebb az egy évvel korábban elért 870 millióhoz képest. A visszaesés mindenekelőtt a leírásoknak tulajdonítható – áll a jelentésben, amely szerint a csoport magyarországi érdekeltségének értékéből 77 millió eurót kellett leírni (goodwill impairment), ami az augusztus 15-én bevezetett reklámadó “közvetlen következménye”.

A magyar érdekeltség konszolidált bevétele 102 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 100 millió euróról. A reklámadó miatt végrehajtott leírások miatt az EBITDA kimutatás 1 millió eurós veszteséget jelzett, az egy évvel korábbi 15 milliós eredmény után – olvasható a 75,1 százalékban a német Bertelsmann csoporthoz tartozó társaság honlapján közölt jelentésben.

Magyarországgal kapcsolatban kiemelték, hogy a televíziós reklámpiac öt évig tartó csökkenés után tavaly a becslések szerint 4,6 százalékkal bővült. Az RTL Klub közönségaránya főműsoridőben a 18-49 éves korosztályban 20,8 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 23,9 százalékról, de a csatorna így is “egyértelműen piacvezető”, híradója pedig az “újrapozicionálás” után az ország legnézettebb hírműsorává vált, decemberben az átlagos közönségaránya 23,5 százalék volt, az egy évvel korábbi 20,9 százalék után.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik