Az újság csütörtöki cikke szerint a legnagyobb ügyszámot (több mint 25 ezer) a kereskedelmet érintő ellenőrzések kapcsán rögzítették, de jelentős volt a piacfelügyeleti ügyek száma (10 ezer) és a közszolgáltatások területén lefolytatottaké is (7 ezer).
A múlt évben 40 ezerrel több – összesen 104 ezer – panaszt regisztráltak, mint egy évvel korábban, de ezek jellemzően információkérésre szorítkoznak, az NFH aktív közbeavatkozását igénylő bejelentések száma folyamatosan csökken.
A hatóság tavaly változatlanul prioritásként kezelte az árubemutató rendezvényeket, ezek körében 99 vizsgálat zajlott és 68 esetben derült fény jogsértésre. A főigazgató azt mondta, mivel az arány megegyezik az előző évivel, a javulás elmaradása miatt jogszabályi szigorítást javasolnak a jogalkotónak. Az előző év újdonsága, hogy az ellenőrzéseket a kuponos oldalakra is kiterjesztették: a 19 ilyen profilú weboldalból 18 nem tett eleget a kötelezettségeknek.
A kiskorú személyek alkohollal és dohánytermékekkel való szabálytalan kiszolgálását a trafikok 29 százalékánál tárták fel; ez az arány a vendéglátó-ipari egységekben már 38 százalék, a kereskedelmi egységekben pedig 54 százalék volt. Az elektronikus kereskedelemben az ellenőrzött szolgáltatók 80 százalékánál találtak kifogást, ez a 2013-as év adataihoz viszonyítva 10 százalékpontos romlás.