“Az a célunk, hogy kínálati menetrendet hozzunk létre, amivel az utasokat valóban a vonatokra tudjuk csábítani. Ennek érdekében már 2013-ban próbálunk olyan menetrendet bevezetni, ami többletet nyúlt az utasoknak. Ennek módja lehet menetidő-csökkenés, hiszen ezzel is versenyképesebbek leszünk az autóval, a közúti közlekedéssel szemben” – mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Figyelőnek.
A menetrendfejlesztésekbe szerinte az is beletartozik, hogy emelnék a pályasebességet, és felülvizsgálnák, hogy az InterCity vonatoknak minden jelenlegi megállóban meg kell-e állniuk, vagy lehet-e azokat ritkítani.
Dávid Ilona tisztában van azzal, hogy ebből konfliktusok lesznek. Szerinte azonban minden átalakítás konfliktussal jár, korábban például az váltott ki kritikákat, hogy miért nőtt meg a menetidő. Pont azért, mert van benne két-három pluszmegálló – mondta.
A felújítási munkákról szólva az elnök-vezérigazgató azt mondta, nem jó az, hogy egy pályaszakaszon csak egy-egy pontot újítanak fel egyszerre, és nincs összhang az egyes beavatkozások között. Az államtól jellemzően az év közepén és a második félévben érkeztek meg az állami pénzek a felújításra, akkor pedig már késő belevágni azokba, a közbeszerzések kiírásába – magyarázta. Dávid Ilona szerint már most meg kellene határozni, hogy 2013-14-ben miket kell felújítani.
Azt is szeretné elérni, hogy több árut fuvarozzon a MÁV, mert önmagában “a személyszállításból soha nem tud megélni egyetlen vasút sem”.