Négy éven belül háromszor volt angol bajnok a Manchester United (MU), ami becslések szerint 5 és 11 millió font közötti többletet hozott a kasszába.
Cantona klubja, amelynek árfolyama szempontjából a csodacsatár szerződtetése, illetve szereplése messze nem volt közömbös, tavaly 61 millió fontos forgalom mellett 20 millió nettó nyereséget ért el. Az 1992 közepén 60 font környékén forgó papír 1996. június 6-án, a bajnokság megnyerését követően 465 fontra emelkedett. Az MU-nak 12 ezer részvényese van, köztük két befektetési alap. A vállalkozásként kezelt sportegyesület, amelynek saját vagyona mintegy 62 millió font, nemcsak labdarúgásból, hanem sokféle kereskedelmi tevékenységből él. 41 százalékot jelent a klubot reklámozó trikók, sapkák és egyéb apróságok forgalma; a jegyeladás 34 százalékot; a televíziós jogok 11 százalékot; a szponzori bevételek 9; a különböző rendezvények, vendéglátás, konferenciák pedig 6 százalékot. Évi 6 millió fontos megállapodása van a Manchesternek a VCI videotársasággal, 8 milliós az Umbróval. Tavaly három játékost adtak el 4,3 millió fontért, és a klub számára 7 millió font jövedelmet hozott a különböző létesítmények bérbeadása.
A most zajló EB-n a britek 1,5 millió nézőre számítanak. Az eseményeket a világ 150 országába szórják szét a tévéadók, közel 7 milliárd nézőnek. A szigetországba látogatók a három hét alatt legalább 250 millió fontot költenek. A 11 “keresztapa”: a Canon, a Fuji, a JVC, a Mars, a McDonald’s, a Coca-Cola, a Mastercard, a Vauxhall, a Carlsberg, a Philips és az Umbro összesen 10-20 millió font közötti összegért szerezte meg a megjelenés lehetőségét. Becslések szerint a közvetlen bevételek meghaladják a 100 milliót: 50 millió származik jegyeladásból, 35 millió a televíziós jogokból, és 20 milliót tesznek ki az “Euro 96” kereskedelmi bevételei.