Nagyvilág

Sikerült kinyerni az adatokat a szerencsétlenül járt dél-koreai repülő fedélzeti adatrögzítőjéből

Az amerikai közlekedésbiztonsági ügynökség (NTSB), a szövetségi légihivatal (FAA), a gyártó Boeing és a dél-koreai közlekedési minisztérium szakértői a baleset helyszínén. Fotó: Yonhap / AFP
Az amerikai közlekedésbiztonsági ügynökség (NTSB), a szövetségi légihivatal (FAA), a gyártó Boeing és a dél-koreai közlekedési minisztérium szakértői a baleset helyszínén. Fotó: Yonhap / AFP
Az elemzők azt remélik, hogy az újonnan kinyert adatok további részletekkel szolgálhatnak a Jeju Air Bankgokból Muanba tartó járatát ért baleset kiváltó okaira.

Szakértők sikeresen kinyerték a 179 halálos áldozatot követelő dél-koreai repülőgép-szerencsétlenség után előkerült fedélzeti adatrögzítők egyikében tárolt adatokat – közölték szerdán a szöuli hatóságok. A dél-koreai közlekedési minisztérium megerősítette, hogy az adatok a pilótafülke hangrögzítő berendezéséből származnak. A második fekete dobozt még vizsgálják, mivel az a vasárnapi baleset során megsérült.

A hatóságok bejelentették, hogy sikerült azonosítani a repülőgép-szerencsétlenség összes áldozatát. A koreai Jeju Air járata december 29-én reggel leszállás közben letért a kifutópályáról és egy betonból épült kerítésfalnak ütközött a Szöultól mintegy 288 kilométerre délnyugatra fekvő Muan nemzetközi repülőtéren. A fedélzeten tartózkodó 181 ember közül csak a személyzet két tagja élte túl a balesetet. Két thaiföldi állampolgár kivételével az összes utas dél-koreai volt.

A légiszerencsétlenség előtt a pilóták vészjelzést küldtek az irányítótoronynak madárrajjal ütközés miatt. A hatóságok jelenleg a madarakkal való ütközés lehetséges hatásait vizsgálják, illetve azt, hogy a repülőgép vezérlőrendszere a leszállás előtt megfelelően működött-e. Szakértők szerint sok kérdés maradt megválaszolatlanul, a többi között az is, hogy miért haladt ilyen nagy sebességgel a gép, és a landolás előtt miért nem engedett le a futómű. Az általános légiközlekedési szabályoknak megfelelően Dél-Korea vizsgálatot folytat a szerencsétlenség ügyében.

Kapcsolódó

Az egyesült államokbeli Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) szakértőket küldött Dél-Koreába, hogy segítséget nyújtsanak a helyi légiközlekedési hatóságoknak. A Boeing és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szintén részt vesz a vizsgálatokban.

A 2005-ben alapított Jeju Air fapados légitársaság a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb koreai utasszállító, ez volt az első halálos kimenetelű repülőgép-szerencsétlensége.

Kapcsolódó
Lezuhant dél-koreai utasszállító: mit keresett a betonakadály a kifutópályán?
Egyes szakértők szerint ha nincs a töltés, nincs ennyi halott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik