Belföld

ÉKM: Nem szűnik meg a vasútvonal egy része Komlón, hanem vizsgálják a kiváltását

Adrián Zoltán / 24.hu
Rákosrendező vasútállomásról és a hozzá tartozó területekről készült illusztráció
Adrián Zoltán / 24.hu
Rákosrendező vasútállomásról és a hozzá tartozó területekről készült illusztráció

A Komló városát keresztülszelő vasúti pálya kiváltásának vizsgálatát és nem megszüntetését rendelte el az Építési és Közlekedési Minisztérium – írja közleményében a tárca egy nappal az után, hogy a 444 megírta, Lázár János építési és közlekedési miniszter több mint 7 kilométernyi vasúti pálya elbontását rendelte el Komlón, ahol a vasútvonal városon belüli szakaszának elbontását tervezik.

A minisztérium most azt írja, a Komló korábbi és azóta újraválasztott vezetése azt kérte a minisztériumtól, hogy „Komló városképi, gazdasági és ipari fejlesztési terveinek érdekében, a település központján átvezető vasútvonal szükségességét vizsgálja felül, a vasúti területeket pedig adja át az Önkormányzat részére.”

A település vezetője szerint a város szempontjából lényeges, hogy a vasút által elfoglalt, kihasználatlan területek igazi belvárosi hasznosítása megkezdődhessen – mutatott rá a tárca, amely hozzátette,

a helyi általános iskola és óvoda mellett működő kődöntő működési engedélye 2026-bán lejár, ezután a jelenlegi pályaszakasz nem lesz használva. Az Önkormányzat az új kődöntő helyének figyelembevételével kérte a minisztérium vasúti pálya módosításának vizsgálatát. Döntés az ügyben még nem született.

Az ÉKM közleményében közzétett Polics József, Komló fideszes polgármesterének levelét is, amelyben többek között azt írja,

A Kőbányával a kődöntő kitelepítése ügyében az egyeztetéseket már 2020-ban megkezdtük, és ennek eredményeképpen Mindszentgodisára engedéllyel és kiviteli tervvel rendelkeznek.
A megvalósítást a gazdasági válság hátráltatja. Az Önkormányzat az új kődöntő helyének figyelembevételével felújította a bétai elkerülő utat annak érdekében, hogy a belvárost tehermentesítsük a kőszállítással
járó nehézgépjármű forgalomtól. A kőszállítás belátható időn belüli megszűnése pedig ennek a szárnyvonalnak a létjogosultságát megkérdőjelezi.

Szerinte Komló  szempontjából lényeges, hogy „a vasút által elfoglalt, kihasználatlan területek igazi belvárosi hasznosítása megkezdődhessen.
Ez egy nagyon összetett és komplex, mindenre kiterjedő folyamat lesz.”

Érinti a vasutat, érinti a közutat, érint épületet, érint gazdasági területekhez (ipari park) kapcsolódó ingatlanfejlesztési lehetőségeket.

Azt is írja, hogy “a vasúti területeken a mellékelt térképeken
is látszik, hogy van, ahol szabadidős tevékenységhez kapcsolódó részek alakíthatók ki, van, ahol az ipari parkhoz csatlakozó gazdasági területek és van, ahol a korábban kettévágott magáningatlanokhoz lehet csatlakoztatni
a területeket vagy ezen a nyomvonalon egy külön beruházás keretében térségi kerékpárutat lehet fejleszteni.”

A városvezető szerint az elképzelés kormányzati segítséggel tud megvalósulni, „de ahhoz nélkülözhetetlen, hogy Komló egy élhetőbb, normális város legyen.”

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik