A felmérés szerint a magyar internetezők 79 százaléka a világhálón tájékozódik, mielőtt megvenné a karácsonyfa alá valót. A nézelődés mellett már sokan választják az „online bevásárlóközpontokat” is: a válaszadók 65 százaléka tervezi, hogy az interneten is fog vásárolni meglepetést.
A felmérésről szóló közlemény szerint a többség, a válaszadók 61 százaléka maximum 30 ezer forintot költ karácsonykor, ugyanakkor 16 százalék több mint 50 ezer forintot fordít ajándékra. Nemenkénti lebontásban a férfiak átlagosan 5600, míg a nők 4200 forintot áldoznak egy-egy ember ajándékozására.
A kutatásban résztvevők háromnegyede a karácsonyi akciók megjelenésekor, vagy az ünnepek előtt 1-2 héttel kezdi el az ajándékok beszerzését és összességében néhány nap alatt el is intézi a bevásárlást. A nők 8, míg a férfiak 6 embernek terveznek ajándékot venni. A válaszadók 43 százaléka nem kérdezi meg közvetlenül, mire vágyik a másik.
Az idei top karácsonyi termékek közül a ruházati cikkek vezetik a listát, emellett majdnem minden második válaszadó gyerekjátékot, kozmetikumot, könyvet és műszaki cikkeket is tervez vásárolni.
A közlemény szerint a felmérésben résztvevők majdnem kétharmada gondolja úgy, hogy az interneten keresztül is beszerez néhány meglepetést a fa alá. Aki karácsonyi ajándékért kattint az e-térben, az főleg az ünnepi időszakban megszokott zsúfoltságot és sorban állást akarja elkerülni. A tömeg és a sok várakozás elkerülése mellett második legfontosabb érvként az olcsóbb vásárlási lehetőséget, harmadikként pedig a nagyobb termékválasztékot említik a magyar válaszadók.