A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat közölte a 2023-as Global 500 listáját, vagyis a világ legértékesebb brandjeinek rangsorát.
További infók:
- a 2022-es listavezető Amazon a negyedik helyre esett vissza, mivel értéke „csupán” 3,2 százalékkal, 308,9 milliárd dollárra emelkedett
- a Microsoft az egy évvel korábbi negyedik helyről kapaszkodott fel a második pozícióra 340,4 milliárd dollárral
- a Google megtartotta harmadik helyét 333,4 milliárd dollár márkaértékkel
- a hatodik helyről az ötödikre rukkolt elő a Samsung, márkaértéke 99,3 milliárd dollár
- az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Walmart (96,8 milliárd dollár)
- a tizedikről a hetedikre jött föl a TikTok (84,2 milliárd dollár).
- jelentősen javított a Facebook, mely az idei listán a 8. lett 75,7 milliárd dollár márkaértékkel az előző évi 14. hely után
- A Deutsche Telekom a 11. helyről a 9.-re javított (73,3 milliárd dollár), ezzel a világ legértékesebb távközlési márkája lett
- a top10-be épp befért az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) 71,8 milliárd dollárral – a kínai bank egy éve még a hetedik volt a listán.
- a Tesla kikerült a Top10-ből, a tavalyi 9. helyről a 18. helyre esett 58,27 milliárd dolláros márkaértékkel.
Az ötszázas listán 201 amerikai márka szerepelt, ők adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint felét.
Az első harmincban az amerikai és kínai márkák mellett mindössze hat más ország cége szerepel: a Samsung (5.), a Deutsche Telekom (9.), a Mercedes-Benz (17.), a Toyota (21.), a Shell (23.) és az Allianz (28.).