Tech

Félrevezette a vásárlókat, bírságot kapott a Samsung

Joan Cros / NurPhoto / AFP
Joan Cros / NurPhoto / AFP

Az ausztrál versenyhatóság (ACCC) 9,65 millió dollár bírságot szabott ki a Samsung helyi egységére, miután több reklámban is félrevezetően kommunikáltak az egyes készülékek vízálló funkciójáról, írja a Reuters.

A Samsung Australia elismerte, hogy kilenc reklám alkalmával megtévesztette a Galaxy széria vásárlóit, azonban hozzátették: hasonló probléma nem merült fel a jelenlegi modelljeiknél. A per 2019 júliusában indult meg a vállalat ellen.

A hatóság szerint 2016 márciusa és 2018 októbere között a vállalat olyan reklámokat és közösségi médiás hirdetéseket tett közzé, amelyek azt állították, hogy a telefonok medencében vagy tengervízben is használhatók.

Azóta viszont több száz panaszt kapott a versenyhatóság a felhasználóktól, akik szerint az okostelefonok nem működtek megfelelően, vagy akár teljesen leálltak, miután vízbe kerültek.

Az ACCC elnöke, Gina Cass-Gottlieb szerint a legnagyobb probléma, hogy sokan azért választották a Samsung Galaxy készülékeit vásárláskor, mert a reklámokból úgy értesültek, vízálló funkcióval rendelkeznek. A 2018 márciusától bevezetett okostelefon modellek esetében azonban a hatóság szerint nem merült fel hasonló kockázati tényező.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik