Tech

Csúnyán bezuhant az európai mobilpiac, a Xiaomi járt a legrosszabbul

Farkas Norbert / 24.hu
Farkas Norbert / 24.hu

Az elmúlt évek legrosszabb első negyedévét produkálta Európában a mobilszektor, legalábbis a leszállított készülékek darabszámát illetően – írja a Mobilaréna a Counterpoint Research elemzésére hivatkozva. A szakértők szerint az infláció, a gazdasági és geopolitikai helyzet, a Covid-19 hatásai és a globális chiphiány is hozzájárult ahhoz, hogy 12 százalékkal visszaesett a vásárlói érdeklődés 2022 első negyedévében az előző év hasonló időszakához képest.

A Samsung továbbra is megtartotta a vezető pozícióját Európában, 35 százalákos piaci részesedéssel, de a leszállított készülékek 16 százalékos visszaesést mutatnak 2021 első negyedévéhez képest. A második helyre az Apple került, a piac 25 százalékával, és az almás készülékekből is 6 százalékkal kevesebb került a boltokba, mint a tavalyi év hasonló időszakában.

Bár a piacot illetően a Xiaominak sikerült megszerezni a harmadik helyet, 14 százalékos részesedéssel, de a 36 százalékkal kevesebb leszállított készülékre egyáltalán nem lehet büszke a gyártó.

A negyedik helyre pedig az Oppo került, 6 százalékos piaci részesedéssel, és 8 százalékos visszaeséssel a leszállított készülékeket illetően. Az ötödik helyen a Realme tanyázik, és ez az egyetlen gyártó, ami a Top 5-ből képes volt erősödni a tavalyi év hasonló időszakához képest. A márka egy év alatt nemcsak megduplázta a piaci részesedését (2-ről 4 százalékra), de 67 százalékkal növelte az Európába leszállított készülékeinek számát.

A Counterpoint az elemzése emellett arra is kitér, hogy a második negyedévben sem várható javulás Európában, a drágulás, a recesszió és a továbbra is fennálló komponenshiány miatt, ráadásul ebben az időszakban fogja igazán éreztetni a hatását az orosz-ukrán háború.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik