A Counterpoint Research piackutató cég a napokban közzé tette a legújabb, a kínai okostelefon piac első negyedévére vonatkozó elemzését, amiből többek között kiolvasható, hogy tovább folytatódott a szegmensben egykor nagyágyú Huawei zuhanása, a cég helyét pedig az egykori almárka, az immár önállóan működő Honor vette át.
Az elemzés szerint Kínában a gyártók 74,2 millió okostelefont szállítottak le 2022 első három hónapjában, ami 14 százalékos visszaesést mutat a tavalyi évhez képest, és nagyjából megegyezik a 2020-as számokkal, amik a koronavírus járvány már betett a piacnak. Kínát továbbra is az Vivo és az Oppo uralja mobil forinton: előbbi 19,7 százalékos, míg az utóbbi 18 százalékos piaci részesedéssel, aminek viszont egyik vállalat sem örülhet felhőtlenül, hiszen ez valójában visszaesést mutat a tavaly ilyenkori eredményekhez (21,5% és 22,4%) képest.
Ezzel szemben az Apple nem panaszkodhat, hiszen 2021 első negyedévéhez képest elég nagyot növekedett Kínában, köszönhetően a lassan induló, de később megugró iPhone 13 eladásoknak: a cég piaci részesedése 14,7 szézalékról 17,9 százalékra nőtt a vizsgált időszakban.
A legnagyobb nyertes ugyanakkor a 2020-ban függetlenné vált Honor, ami 166,8 százalékos növekedést produkált a tavalyi év hasonló időszakához képest, 5,5 százalékról 16,9 százalékra növelve a piaci részesedését – ezzel megszerezve a negyedik helyet a gyártók rangsorában. Tette ezt jobbára a Huawei kárára, akiknek a piaci részesedése a tavalyi 15 százalékról 6,2 százalékra olvadt. Az ötödik helyen az első negyedév számai alapján a Xiaomi áll, méghozzá 14,9 százalákos részesedéssel, ami 0,3 százalékos csökkenést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest.