A BAT Hungaryt és üzleti partnereit – a HPS hoszteszügynökséget, a Spart és a Tescót – azért sújtotta összesen 520 millió forint összegű bírsággal a NFH, mert a társaság 2007 márciusában promóciót folytatott az érintett üzletláncok üzleteiben, melynek során a vásárlók kis értékű ajándékot – bögrét – kaptak a vásárolt cigaretta mellé.
A dohánygyár a promóció idején úgy ítélte meg, hogy az elárusító helyekre koncentrált akció az akkor hatályban lévő reklámtörvénynek megfelel, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) azonban nem osztotta ezt az álláspontot. A BAT-ra kiszabott bírságot ez év áprilisában végül a Fővárosi Bíróság is helybenhagyta, a mai napon pedig hasonló döntés született a Tesco-Globál Zrt.-t érintő bírság esetében.
Az érintettek a bírság összegét már 2008 elején befizették, a hatóság által előírtaknak megfelelően.
A BAT érintett promóciós tevékenységeivel – melyek az iparágon belül nem voltak egyedülállóak – a hatóság vizsgálatának kezdetével azonnal felhagyott.