A rajtot Hamilton kapta el jobban, és azonnal behúzta a Mercedest Verstappen elé, de pár kanyar után Verstappen belülről visszaelőzött. A két autó összeért, Hamilton nem is bírt pályán maradni, de végül a bukótéren keresztül vágva visszavette az első helyet.
A különbség fokozatosan nőtt a két pilóta között, Verstappen pedig a 14. körben kerékcserére a boxba hajtott, és az 5. pozícióba tért vissza. Hamilton egy körrel később követte, így ideiglenesen Sergio Pérez állt az élre.
Ez Verstappennek jól jött, hiszen a mexikói csapattárs megkapta a feladatot: amíg lehet, tartsa fel Hamiltont, hogy a holland utolérhesse. És ezt Pérez tökéletesen és gyönyörűen végrehajtotta, a 20. körig tartotta magát, és amikor a brit megelőzte, akkor Verstappent is elengedte.
A 27. körben a Forma-1 elbúcsúzott egy világbajnoktól: a finn Kimi Räikkönen fékrendszere elszállt, ő pedig a falban landolt az utolsó versenyén. Aztán Antonio Giovinazzi is kiesett, autója rossz helyen állt meg, szerencsére nem kellett Safety Car, elég volt a „virtuális biztonsági autó”, ennek árnyékában Verstappen letudta a következő kerékcserét.
Hamilton viszont nem, így felmerült a kérdés, vajon a Mercedes gumija kitart-e a végéig? Úgy tűnt, igen, hiszen a különbség nem csökkent a két autó között.
Verstappent kihívta csapata a kerekcserére, Hamilton viszont nem, mintha a Mercedes arra játszott volna, hogy ebből nem lesz új rajt.
A Williams eltakarítása után jött a versenybizottság döntése, a lekörözött autókat nem lehetett megelőzni, így Hamilton és Verstappen közé hat autó is beszorult – a holland csak annyit mondott erre a csapatrádión kissé csalódottan: „Ez jellemző!”
De fél kör sem telt el a Safety Car mögött, amikor jött az újabb hír, mégis előzhetők a lekörözöttek.
Verstappennek ez volt az idei 10., és pályafutása 20. futamgyőzelme, valamint ő lett az F1 első holland, egyben negyedik legfiatalabb világbajnoka.