Ami télen a fűtés, az nyáron a klíma. De mi a helyzet az átmeneti évszakokban? Olyankor hogy jár el helyesen a járművezető? István, Zsuzsi és Ferenc épp ezt firtatja.
István:
Ma délelőtt +16/21 fokos hőmérséklet volt a fővárosban. Ezt azonban a BKV buszsofőrjei nagy valószínűséggel nem észlelték. Ugyanis délelőtti utazásom során a 153-as buszon, majd a 9-es vonalán közlekedő Volvo csuklóson, továbbá a 154-es Volvo autóbuszon ezerrel fűtött a sofőr. Meglehet, nem is tudja, hol lehet a fűtéskapcsoló.
Azzal már nem foglalkozom, hogy szóljak nekik. Ugyanis szerda délután egy másik 9-esen szóltam a Volvo vezetőjének, azt mondta, tud róla, de valami műszaki probléma miatt nem nem tudja leállítani a fűtést.
Zsuzsi:
Múltkor a tömött 17-es villamoson utaztam, kétszer is. Nem elég, hogy rengetegen vannak rajta délután és este, úgy általában, de pokolian fűtenek is a villamoson! Minden ablak zárva, a sok utas meg plusz beliheg. Vírus szezonban. Köztudott, hogy a melegben a bacilusok jobban terjednek.
Az 59-es villamoson is fűtöttek. Egyes helyeken tűzforró a szék is, ahol a fűtőtest van. Miért nem lehet beállítani normális hőmérsékletre a fűtést?
Ferenc:
Vajon 25 fokban miért megy a fűtés a buszokon a maximumon?