Ahogy hétfőn hírül adtuk, kibertámadás érte a MediaMarktot. A cég kedden adott ki közleményt az újságíróknak az ügy hátteréről, melyben elismeri, hogy valóban nemzetközi kibertámadás áldozatává vált, az anyavállalat belső és külső szakértőkkel, valamint a hatóságokkal együttműködve elemzi az esetet és méri fel a károkat.
A MediaMarkt munkatársai jelenleg is nagy erőkkel dolgoznak a támadás következményeinek mielőbbi elhárításán. A webáruház újraindításáig a MediaMarkt a fizikai áruházakban tudja kiszolgálni a vásárlókat. A kibertámadás okozta technikai kihívások miatt az áruházakban elérhető szolgáltatások is érintettek, erről bővebb felvilágosítást az áruházakban tudnak adni a munkatársak.
Az online és a fizikai áruházakban vásárolt termékek indokolt esetben történő visszavétele az áruházakban továbbra is lehetséges azzal, hogy a vételárat a kibertámadás következményeinek elhárítása után tudja a cég a vásárlóinak visszafizetni. Amint a rendszerek megfelelően működnek, visszatér a normál vevőszolgálati folyamat – közölte a cég.
A kibertámadás érintette a rendelésfeldolgozó rendszereket is. Ebből következően a támadást megelőzően rögzített és visszaigazolt megrendelések feldolgozásában is késedelemmel kell számolni. Amint a kiszolgáló rendszerek újra működnek, úgy minden érintett vevő elektronikus üzenetben kap tájékoztatást a várható szállítási időpontról.
Amint a szolgáltatások helyreállnak, a MediaMarkt Magyarország azonnal tájékoztatja a nyilvánosságot. Mindenki megértését kérik, vizsgálati okokból jelenleg nem tudnak további tájékoztatást adni.