Belföld

Agresszív kampányra készül a Budapest Bank

A Budapest Bank Rt. (BB) terveiben a értékesítési hálózat fejlesztése mellett jóval többet költ majd marketingre, azaz nemcsak jelen lesz, hanem láttatja is magát a piacon - jelentette ki a hitelintézet vezérigazgatója.

Mark Arnold vezérigazgató keddi, budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, hogy az idei évre a BB jelentős – mintegy 5 milliárd forint kiadással járó – beruházást tervez, ezért tavalyi eredményéből nem fizet osztalékot – mondta a vezérigazgató.

A bank 2004-ben 11,23 milliárd forint, az előző évinél 26 százalékkal magasabb mérleg szerinti nyereséget ért el a konszolidált, magyar számviteli szabvány(MSZSZ) szerinti kimutatások alapján. A mérlegfőösszeg 16 százalékkal bővült és 2004 végén 454,346 milliárd forintot ért el.

A BB a fejlesztések miatt 2005-re a tavalyihoz hasonló nyereséget tervez. A pénzügyi intézményekre kirótt különadó mintegy 1 milliárd forinttal csökkenti a profitot. A mérlegfőösszeg a bank tervei szerint 14 százalékkal bővül és 2005 végén eléri majd az 510 milliárd forintot. A hitelek állománya 25, a kezelt vagyon 24 százalékkal emelkedik az idén. 

Mark Arnold szerint a BB eddig nagyon konzervatív volt a kockázatvállalás terén, ennek köszönhetően a portfolió tiszta, ami most lehetőséget ad a bátrabb terjeszkedésre. A vállalati üzletág az idén komoly expanziós stratégia megvalósításába kezdett, mert erősíteni kívánja a növekedés ütemét mind a finanszírozást, mind az ügyfélszámot illetően – mondta a vezérigazgató. A BB szeretné helyzetét kereskedelmi bankként megerősíteni, amellett, hogy fókuszában továbbra is a kkv-k és a lakosság állnak.

Ennek érdekében a bank az idén a tavalyi háromszorosát költi technológiára, marketingre és emberi erőforrásokra. Az anyavállalat, a General Electric ebben teljes mértékben támogatja a BB-t – hangsúlyozta Mark Arnold.

A kkv üzletágban a bank 2010-ig évi 9 százalékos növekedést szeretne elérni. A fejlesztéseket ebben a szegmensben a kliensek gyorsabb kiszolgálása érdekében a számítástechnikai háttérre és a folyamatokra koncentrálják, a második félévben pedig a számukra kínált termékpaletta faktoringszolgáltatással bővül.

A bank szeretné az induló mikrovállalkozások piacán is megerősíteni jelenlétét. Az első, e szegmenst megcélzó termékekkel – folyószámla, szabad felhasználású hitelek – két hete jelent meg a piacon, a második félévben pedig rulírozó hitelkártyát és egy scoring alapú hitelt is bevezet számukra.

Az idén folytatódik az értékesítési hálózat fejlesztése, 2005-ben 15 új fiókot és 20 új hitelpontot nyit a bank.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik