Jó pár nagyobb vállalatot követően péntek este a Coca-Cola is csatlakozott Stop Hate for Profit kampányhoz – írja a The Verge. A különleges akciót emberi jogi szervezetek indítottak, mivel úgy vélik, hogy a Facebook túl nagy teret enged a gyűlöletbeszéd terjedésének a profitért cserébe, és eddig olyan cégek álltak be az ügy mögé, mint az Unilever, a telekommunikációban érdekelt Verzion, a The North Face, a Patagonia vagy éppen az édességeiről híres Hershey és a Ben & Jerry’s.
és az említett vállalatok úgy döntöttek, hogy nem hirdetnek ezeken a felületeken, a Coca-Cola ugyanakkor ennél is tovább ment, hiszen a péntek esti bejelentésük szerint július 1-től harminc napon keresztül globálisan semmilyen közösségi felületen nem fognak hirdetni, és ebbe a körbe a legnagyobb közösségi oldal és képmegosztó mellett beletartozik a Twitter és a YouTube is.
A cégek mostani akciója arra vezethető vissza, hogy a Facebook sokak szerint nem veszi elég komolyan Donald Trump amerikai elnök fenyegető és hamis információkat tartalmazó posztjainak moderálását, és a hirdetések visszatartásával igyekeznek nyomást gyakorolni a közösségi óriásra.
Az egész ügy kiindulópontja egy május végi, botrányt okozó bejegyzés Trump részéről, amit a Twitter el is rejtett a felhasználók elől, a szöveg ugyanakkor változatlan formában kikerült a Facebookra, a legnagyobb közösségi oldal pedig úgy döntött, semmilyen formában nem nyúl hozzá az agresszióval fenyegető, rengeteg embert felháborító bejegyzéshez.
Kiemelt kép: John Lamparski / Getty Images