A francia környezetvédő szervezet, a Fondation de France Istagramon kezdett el megosztani képeket B-ről, a méhecskéről, akit a legkülönbözőbb luxuskörülmények közé helyeznek, imitálva, mintha a világ körül utazó influenszer lenne. Mindez nemcsak az Instagram oldalt kezelők szórakoztatására megy, hanem konkrét haszna is van a befolyó pénzeknek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az instagramos együttműködésekből szerzett összegek ugyanis közvetlenül az alapítvány méhmentő divíziójához mennek, ami azt jelenti, hogy B, a méhecske konkrétan megkeresi a betevőt ahhoz, hogy a fajtársait megmenthessék.
A pénz a méhmentés legfontosabb aspektusaira megy majd, köztük a kutatásra is. Európában 10-ből egy méhfaj a kihalás szélén áll, és egyiket sem védi hivatalosan a törvény. Ez viszont nemcsak a méheket, hanem minket is érint: egész ökoszisztémák omlanak majd össze, ha eltűnnek ezek a beporzó rovarok.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Érdemes tehát a már 117 ezer követővel rendelkező méhinfluenszert követni, hiszen minél több követője van, annál jobb reklám-megállapodásokat tud kötni – és annál több pénz megy a méhek megmentésére.