Belföld

Alfa Romeo újdonságok

Hazánkban is bemutatkozott az Alfa Romeo új, négykerékhajtású, hobbi terepjárója, a Crosswagon, és ötévnyi siker után a 147-est is felfrissítették. Képgalériánk

Alfa Romeokkal eddig jobbára csak aszfaltozott környezetben találkozhattunk, ám az új Crosswagon már akár kietlen utakon, és extrém körülmények között is otthonosan mozog. A manapság oly divatos SUV-ot a rendkívüli ütemben bővülő piac hívta életre, hiszen tavaly Európában már közel egymillió 4×4-es autó talált gazdára, azon belül is egyre több sportos terepjárót értékesítettek, és az előrejelzések szerint 2010-ben négymillió SUV-vásárlóval lehet számolni, ami közel 25 százalékos piaci részesedést jelent.

Crosswagon Q4

Az új modell gyakorlatilag egy terepjárósított Sportwagon, ami 6,5 centiméterrel megemelt karosszériát, illetve a 225/55 R17-es méretű, különleges, négy évszakos abroncsokat kapott. Elöl és hátul egyaránt fém betét található a sérülékeny területeken, de a robusztus kialakítású, fém küszöbborítás is megerősíti a terepjárós érzetet. A karosszéria alsó felét borító fekete műanyagok által még inkább terepes megjelenésűvé válik az autó, ugyanakkor azok megfelelő védelmet nyújtanak a földutakról felverődő kavicsok és kövek ellen is.


Alfa Romeo újdonságok 1


Persze ahhoz, hogy a Crosswagon egyáltalán eljuthasson az igazi terephez nem elég néhány látványos design elem, hanem komoly hajtás is kell. Az alkalmazott Q4 rendszert még a kilencvenes években fejlesztették, a német túraautó bajnokságban edződött 155-ösökhöz. A hajtásláncban három differenciálmű dolgozik, amelyek közül a középső Torsen C típusú, azaz a nyomatékérzékelő, önzáró konstrukció harmadik nemzedékét képviseli. Akárcsak a korábbi kivitelek, ez is önműködően juttat nagyobb teljesítményt a jobb útfogású kerekekre. Általában a hátsó tengelyt preferálja, mert ez szolgálja jobban a gyors, sportos autózást: gyorsításkor a nyomatéknak akár a 80 százaléka is a hátsó tengelyre jut, míg túlkormányzottság esetén 40 százalékra csökken ez az arány. A Q4 rendszerben a differenciálzárak szerepét az egyedi fékműködtetéssel operáló VDC menetstabilizáló tölti be. A vezetőnek mindehhez semmit sem kell tennie, csak a gáz- vagy a fékpedált nyomni, a többit elintézi az autó. A hajtáslánc a maga kategóriájában jónak mondható, hiszen ez is bőven elég egy kis terepezéshez, és emellett még kellően sportos is.

Az Alfáktól elvárható dinamikát a Crosswagonnál a 150 lóerős 1,9 literes JTD M-Jet dízelmotor biztosítja. A 305 newtonméteres maximális nyomatékú erőforrás meggyőzően mozgatja kombit, hiszen 10,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra a végsebessége pedig 192 km/óra. A hatfokozatú manuális váltóval kombinált egység imponáló menetteljesítményekre képes, de akkor is kár, hogy csupán egyetlen motorral kínálják a modellt.

A kocsi beltere a luxus terepjárós igények szerint módosult, így áttervezették a műszerfalat, a tükörbe iránytűt építettek és alapból jár a hasítottbőr-hatású, de annál jobban szellőző minőségi Alfatex kárpit. A Crosswagon háromféle felszerelési szinttel (Progression, Distinctive és Luxury) kerül forgalomba az ára 8.722.500 forinttól indul, amiben benne van a 6 légzsák, kétzónás légkondi, elektromos mozgatású ablak és tükör, alap hifi, de aki egy fullos Luxury verzióra vágyik, annak már több mint 10 milliót kell a kereskedőnél hagynia. A Crosswagonnak nincs igazi ellenfele a hazai piacon, hiszen a kissé szűkös utas, és csomagterű modellnél a többi konkurense jóval nagyobb, és ezáltal drágább is.


Megújult 147-es

A Crosswagon mellett hozzánk is megérkezett a megújult 147-es. A formabeli változások elsősorban a lökhárítókat, a hűtőmaszkot, a lámpákat és a motorháztetőt érintette. Kicsit módosult továbbá a belső tér is, elsősorban új színek és anyagok kerültek ide. Komolyabb változások a motortérben történtek. Ebben a modellben is elérhető az 1,9 literes 150 lóerős Multijet, de ennek a motornak két gyengébb verziója is, megtalálható a palettán Benzinmotorokból is 3 áll rendelkezésre, a gyengébbik a már megszokott 105, illetve 120 lóerős 1,6-os és természetesen a kétliteres 150 lovas is a kínálatban marad. Átdolgozásra került viszont a sokat kritizált Selespeed váltó. A váltási idők a sokat rövidültek, így, komfort üzemmódban 0,25, míg sportfokozatban mindössze 0,2 másodperc. A 147-es alapmodellje 4.530.000 forintba kerül, amiben a 105 lovas 1.6-os motor található. A 150 lovas turbódízel alapára, pedig 6,4 millió.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik