Minden vállalatvezető életében eljön az idő, amikor az üzleti érdeke azt kívánja, hogy cége versenyképességének növelése érdekében integrált vállalatirányítási szoftverrendszerben gondolkozzon.
Csápai Katalint a Domex Szőnyegáruházak Kft. Ügyvezető igazgatóját arról kérdeztük, mi motiválta abban, hogy cége váltson ezen a területen.
A Domex egyre ismertebb márka Magyarországon, mi a jellemző ma a vállalkozásra?
A DOMEX Szőnyeglánc 22 szakáruházból áll Magyarországon, mely évről évre bővül újabb áruházakkal. Alapvetően szőnyegpadló, pvc-padló, laminált-padló és kiegészítőinek a kis és nagykereskedelmével foglalkozunk. Cégünk mára hazánk egyik legnagyobb szőnyegimportőrévé vált. 2004 évben összesen 8 millió m2 padlóburkolót értékesítettünk.
Miben másak Önök a többi hasonló tevékenységet működtető versenytárstól?
Áruházainkban nagy hangsúlyt fektetünk az áruválasztékra, így elmondhatjuk, hogy nálunk található a legszélesebb választék a fent említett termékekből. Árukészletünk összetételét úgy alakítjuk ki, hogy minden igényt ki tudjunk elégíteni a legolcsóbb kategóriától a luxus minőségig.
Hogyan tudnak megfelelni a piacra jellemző árversenyben?
Nagyon nagy figyelmet fordítunk természetesen termékeink árára, hiszen napjainkban az egyik legmeghatározóbb tényező az eladásban. Üzletpolitikánk, hogy termékeinket áruházainkban a legkedvezőbb áron kínáljuk. Ezt azért tudjuk megvalósítani, mert a magyarországi 22 áruházunkon kívül Szlovákiában 35, Csehországban pedig 55 saját áruházzal rendelkezünk, így a gyártóktól igen jelentős mértékű árut tudunk éves szinten megvásárolni, aminek eredménye egy jóval kedvezőbb ár. Közületeknek és nagy felhasználóknak további kedvezményt, egyedi árat biztosítunk.
Nem okoz nehézséget a dinamikus növekedés és a sok telephelyes működés kapcsán az üzletmenet átláthatósága vezetői szempontból?
Cégünk megérett egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésére. Korábban arra koncentráltunk, hogy minél szélesebb körben ismertté váljunk a piacon. Miután ezt elértük, innentől kezdve igazán felelősség vezetői szempontból ezt a helyzetet fenntartani, a növekedést, az átlatható üzletmenetet biztosítani. A biztonságérzet hiánya diktálta azt, hogy keressünk egy megbizható rendszert napi működésünk és stratégiai növekedésünk háttereként.
Milyen problémák voltak a vállalatirányításban ezidáig?
A vállalat telephelyeiről a központba az információáramlás igen nehézkes volt eddig. A keletkezett információk feldolgozása, a vezetői döntések a korszerűtlen technológia miatt nem igazán voltak kiszolgálva mindeddig.
Hogyan sikerült előrelépni ezeken a területeken?
Cégünk a váltás mellett döntött és a Microsoft Business Solutions Navision nevű alkalmazását választotta.Úgy láttuk, hogy ez a rendszer tűnik a legalkalmasabbnak, hogy átfogóan optimalizálja folyamatainkat. Bevezető cégnek a KARÁDI Rendszerházat választottuk, amely teljes körű megoldást nyújt cégünk vállalatirányítással kapcsolatos problémáira.
Mindig felmerül kérdésként, hogy egy magyar vállalkozás számára egy nemzetközi cég rendszerének finanszírozása nem jelent-e problémát?
Megpróbáltunk élni azzal a lehetőséggel, amit most a pályázati lehetőségek kínálnak. A KARÁDI Rendszerház nem csak a vállalatirányítási rendszer megvalósítását és az adott cég igényeire alakítását vállalta, hanem a pályázati anyag összeállítását, amellyel a beruházás 50%-os EU-s támogatással valósulhat meg.
Mik a következő lépések?
Miután a KARÁDI Rendszerház tanácsadói igen alapos munkát végeztek az előkészítő fázisban, most már a bevezetés zajlik. A munka görülékenyen megy előre, hamarosan már a napi munkánk során is kihasználhatjuk a Navision rendszer kínálta előnyöket.
Sok sikert kívánok hozzá!
Köszönöm.
További információk a Microsoft Navision-ról a következő címen találhatók:
hulvej.robert@karadi.hu