Dunavölgyi Mária elmondta, hogy a 2004-es év végén hazánkban 1,25 millió darab MasterCard logós kártya 9,25 százaléka (közel 116 ezer darab) már co-branded, azaz a kártyakibocsátó bank és más pénzintézet vagy vállalat közös kártyája volt.
A közös kártyák terjedése világszerte megfigyelhető jelenség – mondta Dunavölgyi, majd hozzátette: a közös kibocsátású kártya a modern ügyfél-megközelítés terméke, a bankok ugyanis rájöttek, hogy új ügyfelet szerezni a pénzügyi rendszer fejlettségének bizonyos szintje fölött már egyre nehezebb, és főleg egyre költségesebb. Sokkal hatékonyabb megoldás, ha rákapcsolódnak egy másik pénzügyi intézmény vagy cég ügyfélbázisára.
A legkedveltebb kapcsolat jellemzően a bank és biztosító illetve bank és telecom cég együttműködése. Hazánkban még nem, de külföldön jellemző, hogy a pénzintézet légitársaságokkal vagy más, a nyaralással összefüggő tevékenységet folytató céggel “áll össze”.
A közös kártyák másik típusánál nagy hálózattal rendelkező kereskedőcégekkel, benzinkutakkal szerződnek a bankok, s a kártya egyszerre szolgál pontgyűjtésre és lát el bankkártya-funkciót.
A co-branded kártyákhoz egyre gyakrabban kapcsolódnak Magyarországon is valódi – kamatmentes periódust is felajánló hitelkártyák. A magyarországi piac, úgy tűnik, megérett, s jelentős felfutás előtt áll a hitelkártya piac is – mondta a MasterCard Europe igazgatója.