Az Opelnek előző két generációs Astra kombija komoly piaci sikerek, tudhat maga mögött, hiszen 1991-től 2004 júniusáig több mint 2,37 millió Astra Caravan talált gazdára szerte Európában. Amivel az egész kontinens legnépszerűbb puttonyosának számított. Ilyen előzmények ismeretében az új modelltől is sokat várnak,
Kívül-belül nagyobb
Ezzel nincs is gond, mivel ízléses formája mellett a tudása is rendben van. Már első ránézésre is látszik, hogy a Caravan lényegesen nagyobb, mint az ötajtós verzió.
A tengelytáv ugyanis az alapverziónál 9 centivel nagyobb, 2703 milliméteres. Ebből adódóan mind az utastér, mind a csomag hatalmas. A poggyásztér rolóig mérve 500 liter, de az ülések lehajtogatásával közel 1,6 köbméteresre is növelhető. Ráadásul igen könnyen pakolható, mert oldalait síkfelületek határolják, a padló színt azonban lehetne alacsonyabb is. A megnövekedett tengelytáv áldásos hatását a hátul utazók is érzik, hiszen itt az ötajtós helykínálatára is rádobtak egy kicsit. Ennek következtében, Elöl és hátul egyaránt kényelmes az utazás.
A műszerfal kialakítása teljesen megegyezik az alapverzióval, a kidolgozás minősége remek, ám a minimál designnak, vannak hátrányai. Sajnos alig van néhány rakodórekesz a vezető közelében, és azok is túl szűkek, így még az apróbb tárgyak elhelyezése is gondot okoz. Egyedül a méretes kesztyűtartó nyújt némi kárpótlást.
Robotizált váltó
A nálunk járt tesztautót egy 1,6 literes 105 lóerős Twinport benzinmotor hajtja, amit az égés optimalizálása érdekében két szívócsatornával szereltek. A rendszer arra hivatott, hogy kedvezőbb gázreakciókat, és jobb fogyasztást produkáljon, amit a gyakorlatban is tud. Persze azért csodákat nem kell várni a motortól, hiszen az autó már üresen is több mint 1300 kiló.
A menetteljesítmények azonban így is megfelelőek, pláne úgy, hogy a motor mellett egy robotizált Easytronic váltó dolgozik. A berendezés tulajdonképpen egy hagyományos mechanikus váltó, amit különböző segédberendezésekkel láttak el, és a gyakorlatban a használata olyan, akár egy igazi automatáé. Itt is csak két pedál van, tehát nem kell kuplungolni. Így városi használatban nagyon jó a kényelmes szerkezet, amit akár kézzel is kapcsolgathatunk.
Akinek pedig még ez sem elég, annak találták ki a „Sport” gombot. Ezzel a funkcióval az elektronika igyekszik minden maradék lóerőt is mozgósítani a motorban, így leszabályzásig forgatja, visszaváltásoknál pedig gázfröccsökkel igyekszik biztosítani a sportos feelinget. Ez jó móka, de mindennapi használatban nem sok értelme van, hiszen az igazi sportautós teljesítmény így is hiányzik.
Precíz futómű
Az Astra Caravan vezetési élménye szerencsére semmivel sem rosszabb, mint az ötajtós testvéré. Az autó irányítás nagyon precíz, a sportos de ugyanakkor kellően kényelmes futómű pedig jó partner a tempós autózáshoz, a hosszabb tengelytáv miatt éles kanyarokban is nagyon stabil a kombi. A felárért menetstabilizáló rendszer is rendelhető, ami sajnos nem kapcsolható ki, de szerencsére csak akkor avatkozik közbe, amikor már a határokat súroljuk.
Értékelés
Az új Astra Caravan egy remekült sikerült, praktikus kombi. Ami megtartotta az alapverzió jó tulajdonságait is. Így egyaránt helyt áll egy családi nyaraláson, és egy tempós hegyi szakaszon. Az Easytronic váltó azoknak jó választás, akik sűrűn araszolnak dugóban, és megunták az örökös kuplungolást. Az árakat tekintve a legolcsóbb Caravan 4 millió forint, az általunk tesztelt Elegance felszereltségű Easytronic váltós pedig 4,85 millió.