Az Atlantic feltáró cikke szerint az Instagram aktívan elkezdte törölni platformjáról azokat a tartalmakat, amik az oltásellenességet népszerűsítik. Ezzel próbálják elejét venni annak, hogy a felhasználók számára újabb fiókokat, posztokat és hashtageket ajánljon az app. A képmegosztó anyacége, a Facebook nemrég jelentette be, hogy minden szolgáltatásában felveszi majd a harcot az oltásokkal kapcsolatos félretájékoztatás ellen.
A képmegosztó szóvivője az Atlanticnak elmondta, hogy a cég aktívan keresi annak módjait, hogy csökkentse az ilyenfajta tartalmakat ajánló fiókok és posztok mennyiségét. Eddig több hashtag, így a #vaccinesarepoison, és a #vaccinescauseids használatát is letiltották már az Instagram Explore füle alatt (ahol a potenciálisan követésre méltó fiókokat listázza az app).
A több ezer poszthoz használt #vaccinesharm még nem került le, és a #vaccines, azaz sima oltás hashtag alatt is rengeteg -ellenes poszt van, ami purgálásra vár.
A Facebook azután döntött úgy, hogy felveszi a harcot az oltásellenesekkel szemben, hogy Monika Bickert, a Facebook egyik alelnöke megírta egy blogposztban, hogy elkezdik visszautasítani azokat a hirdetéseket, amelyek hamis információkat terjesztenek a vakcinákról, és eltávolították a „oltás-ellentmondások” nevezetű hirdetési kategóriát a hirdetési eszközök közül. Mindez azt követően történt, hogy múlt hónapban a Daily Beast részletesen megírta, mekkora nagyságrendben és hogyan is hirdetik az oltástagadó tartalmakat.
Az oltásellenesség és a népesség oltottsági aránya között ugyan még nem mutattak ki egyértelmű korrelációt, de a WHO ezzel együtt a tíz legnagyobb világ-egészségügyi veszély között listázza az oltáskritikusságot. Azt pedig nehéz lenne vitatni, hogy az efféle elveket nagyban elérhetőbbé tették a közösségimédia-platformok. A Google alá tartozó YouTube is azt jelentette be februárban, hogy elkezdik kitiltani az oltásellenes tartalmakat hirdető reklámokat, így láthatóan több téren is megindult a támadás.