Halász János, aki John Halas néven futott be világkarriert, élete egyik nagy tragédiájának nevezte, legalábbis ellentmondásba keveredett magával, amikor az akkor már nagyhírű animációs stúdiója, a Halas and Batchelor Studio a brit kormány megrendelésére propagandafilmeket és antifasiszta animációkat készített.
Akkor ugyanis szülőföldjének, Magyarországnak is sajátja volt ez az eszme, Nagy-Britannia pedig minden eszközt megragadott, hogy terjessze azt, ami helyén való – akár gyermekfilmekkel.
A stúdió, amelyet feleségével, a Párizsban megismert Joy Batchelorral 1940-ben alapított több ezer oktató-, propagandafilmet készített, az angol közszolgálati szervek (vagy éppen az UNICEF) megrendelésére.
A nagy áttörést az 1954-ben készült, Orwell regényén alapuló Állatfarm jelentette, ez volt az első egész estés animációs film Európában.
Több tanulmány is politikai megbízásként értelmezi a több mint húsz nyelvre lefordított animációs filmet. Való igaz, Louis de Rochemont amerikai üzletember rendelte meg a filmet a stúdiótól, a hírek szerint a kommunista propaganda ellenében. Ugyanakkor az is tény, Halász mindig is a nevelést tartotta szem előtt, és ez volt egyik kedvenc regénye is. Végül a film nem követte a regényt, mert Halász azt gondolta, a gyerekek nem mehetnek haza szomorúan a moziból: az állatok győztek a „forradalom” során.
Az Állatfarm című film így kezdődik:
Az 1963-as Automania 2000 című filmjét Oscar-díjra jelölték. 1951-re datálódik az első sztereo film, A bagoly és a cica megalkotása, és itt készült az első bábfilm is Európában.
Kass János készítette a grafikákat a Dilemma című filmhez, ez volt az első komputer-animációs film, 1981-ben.
Oscar-díjra jelölték az Automania 2000 című filmet:
John Halas 2500 animációs film elkészítésében vett részt, tizenkét könyvet írt a témában.
Angliában imádták a Charley-, a Foo Foo-, a Mesék Hoffnugtól, a Hamilton az elefánt című animációs sorozatát a gyerekek, de a stúdió megformálta a Jackson’ Five-ot is a kései időszakban. Rengeteg kereskedelmi filmet készített, a többi között olajtársaságok számára (BP, Esso, Gas Council), kozmetikai cégeknek, élelmiszergyártó vállalkozásoknak (Kellogs) vagy épp a Guiness sörgyárnak.
Vivien Halas, John Halas a közép-angliai Lewes-ban élő lánya szerint ha nem lett volna II. világháború, apja még több szórakoztató filmet készített volna. „Apám megingathatatlanul optimista ember volt. Mindig megpróbálta a maximumot kihozni a terveiből bármilyen körülmények között. Úgy gondolta, kell tíz ötlet ahhoz, hogy egy megvalósuljon. A Halas és Batchelor Studio azért lehetett ennyire sikeres vállalkozás, mert egész személyiségét átadta az animáció szolgálatának.”
Egy oktatófilm 1964-ből:
Folyamatosan járta a fesztiválokat, járt a Kecskeméti Animációs Filmfesztiválon is 1988-ban, akkor a zsűri elnöke volt. 1995. január 20-án bekövetkezett haláláig ő volt az általa alapított Nemzetközi Animációs Filmszövetség (ASIFA) tiszteletbeli elnöke. Halász élete végéig fenntartotta magyar kapcsolatait.
Büszke is volt származására, a Masters if animation (az Animáció mesterei) című könyvében külön fejezetet szentelt Dargay Attilának, Nepp Józsefnek és Jankovics Marcellnek. A 80-as években ösztöndíjjal támogatott egy, az Iparművészeti Főiskolán tanuló leendő animációs szakembert.