A MÁV 2260 személyszállító járművének alig negyede, 514 darab van felszerelve zárt rendszerű vécével – írja a Világgazdaság. A többi „hullócsöves”, ami magyarul azt jelenti, hogy a sínek között köt ki, ami a vécébe kerül.
A cikkből kiderül, hogy a hazai és uniós szabványok értelmében új vagy főjavított járművek már csak zárt vécével helyezhetők üzembe. A meglévő hullócsöves kocsik viszont kivonásukig forgalomban maradnak. A vasúttársaság közölte: legkésőbb 2035-ig kivezetik az utolsó, nem zárt vécéjű kocsit is.
A MÁV 2260 személyszállító járművén egyébként összesen 175 ezer ülőhely van. A kocsik átlagos életkora 35 év, de a legrégebbiek ötven évnél is öregebbek. Már zajlik húsz, nemzetközi viszonylatra szánt IC kocsi gyártása, és előkészítés alatt áll hetven, belföldi használatra rendelt IC plusz személykocsi összeszerelése, de nem közölték, hogy ezek mikorra készülnek el. (Fotó: MTI / Beliczay László)