Média

Erre számít a Discovery-főnök idén

Discovery
Discovery
A Discovery Channel, a Discovery Science, a TLC, az Animal Planet, az ID és számos más tévécsatorna tulajdonosának regionális alelnöke elmondta, milyen trendek határozzák meg idén a tévés piacot, illetve mire készülnek idén, és milyen műsorok a magyarok kedvencei.

Betekintést engedett Lee Hobbs, a Discovery Channel, a Discovery Science, a TLC, az Animal Planet, az ID és számos más tévécsatorna tulajdonosaként is ismert Discovery tévétársaság Európa, Közép-Kelet és Afrika (EMEA) régiójának tartalomfejlesztéséért felelős alelnöke a médiavállalat közeljövővel kapcsolatos terveibe, piaci várokozásaiba, illetve elmondta azt is, mely műsoraik voltak a legnépszerűbbek az elmúlt időszakban Magyarországon, illetve a világban. Az alelnök azzal kezdte, hogy a Discovery globális stratégiája arra épül, hogy minden eddiginél több nézőnek kínáljanak prémium tartalmat. Megemlítette, hogy nemrég több életmódmárkájuk és dokumentumcsatornájuk élére is új globális vezetőket neveztek ki, valamint új tévécsatornákat is vásároltak.

A Scripps Networks Interactive közelmúltbeli megvásárlásával a Scripps olyan népszerű márkáival erősíthetjük a portliónkat az európai régióban mint a Food Network, a Travel Channel és a Fine Living Channel. A csatornák Magyarországon elérhetők, de a régió nagy részében eddig nem voltak láthatók. A végcélunk ugyanaz marad: minőségi prémium és gondolkodtató tartalmakkal kiszolgálni a rajongóinkat Európában, a Közel-Keleten és Afrikában

emelte ki a regionális alelnök.

Kiemelt kép: Josh Gates, a Travel Channel műsorvezetője egy magyarországi forgatás alkalmával. Fotó: Travel Channel/archív
Az Eurosport és a Discovery Channel tulajdonosa felvásárolja a Travel Channel és a Food Network gazdáját
Az Eurosportot és a Discovery Channelt is működtető Discovery Communications 14,6 milliárd dollárt fizet a Scripps Networks tulajdonjogáért. Utóbbihoz tartozik a Food Network és a Travel Channel is.

A „kevesebb, nagyobb, jobb” felé tart a tévés piac

Lee Hobbs arról is beszélt, hogy az utóbbi pár évben a tévés piac a „kevesebb, nagyobb, jobb” irányába halad, és 2018 kulcsszava a „nagyságrend”, a „scale”.

Idén az eredeti tartalmak felfuttatását láthatjuk majd, minden eddiginél nagyobb költségvetésekkel. Ennek eredményeképpen háttérbe szorulnak a nagy mennyiségben gyártott olcsó műsorok, és erősödnek a magas minőségű, kiemelkedő programok, amelyekről tömegek tudnak beszélgetni, és nézettségben is sikeresek. Ez a trend kifejezetten segített abban, hogy kialakítsuk 2018-as tartalmi stratégiánkat, elsősorban a tényszerű márkáinknál: a magas színvonalú, esemény alapú show-k és aktuális témákkal foglalkozó programok elkötelezetté teszik és akcióra késztetik a közönségünk

– folytatta az alelnök.

Fejlődnek a műfajok

Hobbs hozzátette, 2018-ban a műfajok is fejlődnek, leginkább a család/gyerek és a kapcsolati tematika erősödik leginkább. A kutatások szerint a családi és a gyerekekkel foglalkozó zsáner 20 százalékkal növekedett tavaly óta, mivel a televíziók olyan tartalmakat készítenek, amelyek a háztartás összes nézője figyelmére számíthatnak. A családbarát tartalom erősítése érdekében kötött az Animal Planet nevű csatornájuk partnerségi megállapodást a Group Nine Mediához tartozó, állatvilággal foglalkozó vezető digitális márkával, a The Dodo-val.

A párkapcsolati téma is egyre népszerűbb globálisan – a TLC továbbra is egyedi módon dolgozza fel ezt a műfajt, olyan mindig sikeres sorozatokkal, mint a Három hónap múlva esküvő

említette Hobbs.

Lee Hobbs, a Discovery regionális alelnöke
Lee Hobbs, a Discovery regionális alelnöke

Erre számíthatnak idén a Discovery Channel nézői

Az alelnök elmondta, hogy a Discovery Channelen 2018-ban visszatér több népszerű franchise, és néhány olyan globális program is látható lesz, amelytől azt remélik, hogy minden eddiginél jobban leköti majd a nézőket. Az autós-motoros témakör iránti igényt új sorozatokkal (Turbó duó) és spinoffokkal (Benzinfalók újratöltve) igyekeznek kielégíteni. Ez utóbbiban Aaron Kaufman teljesen új csapattal tér vissza. A közelmúltban indult Vírus című dokumentumfilm, amely a világ néhány leghalálosabb betegsége – influenza, ebola, himlő – hatásait vizsgálja. Tim Kennedy a Discovery egyik új arca. A korábbi zöldsapkás és kevert harcművészetek mestere a világ legveszélyesebb munkáit próbálja ki a Hard to Kill című műsorban. Mindemellett új részekkel jön az Aranyláz Alaszkában, Az alaszkai vadon gyermekei és az Amcsi benzinfalók.

Szerelem, párkapcsolat, életmód a TLC-n

A figyelemre méltó emberi történeteket bemutató női életmódcsatornájukon, a TLC-n idén a szerelemmel és párkapcsolatokkal foglalkozó zsánerében a Három hónap múlva esküvő franchise – a Három hónap múlva esküvő – boldogan éltek, amíg… és a Három hónap múlva esküvő nagy sikere után új spinoffokkal tér vissza. Az Élet 250 kiló felett szintén kap egy spinoff sorozatot, My 600lb Life: One Ton Family (Élet 250 kiló felett: az egytonnás család) címmel, amelyben a túlsúlyukkal életre szóló harcot vívó Perrio testvérek Houstonban, dr. Now segítségével kapnak egy utolsó esélyt a lefogyásra. Teljesen új formátummal, a Bake it Like Buddy című sorozattal jön a tortakirály, Buddy Valastro. Új sorozatok is érkeznek idén, többek közt az Our Wild Life, a háromgyerekes Abrams család története, akik 81 állatot fogadtak örökbe és nevelnek, sokukat saját otthonukban. A Mama Medium Jennie Marie életét mutatja be – a feleség és anya különleges képessége, hogy állítólag beszélgetni tud a halottakkal.

Az ID-n kiderül, ki a lépcsőházi gyilkos

A rejtélyekkel és bűnügyekkel foglalkozó ID (Investigation Discovery) csatorna idén is a leghíresebb és legnagyobb port kavaró bűnesetek mélyére ás majd, három dokumentumfilmmel folytatódik majd az American Murder Mystery franchise. Érkezik a Jodi Arias: American Murder Mystery, Natalie Wood – baleset volt? és A lépcsőházi gyilkos. A Nyomoz a People Magazine két spinoff show-val folytatódik: People Magazine Investigates: Crimes of Fashion és People Magazine Investigates: Cults. Bántalmazás és bosszú sötét története a Gypsy’s Revenge, amely Dee Dee Blanchard és – állítólag – halálos beteg lánya, Gypsy Rose Blanchard esetét mutatja be.

Erre készül az Animal Planet

A The Dodo-val kötött partnerségnek köszönhetően az Animal Planetre érkezik a Dodo Heroes (Dodók hősei), amely hat olyan csapatot mutat be, akik életüket az állatok jövőjének szentelték. Az Irwin család – Terri, Bindi és Robert – visszatér az Animal Planetre, folytatják a 12 éve elhunyt krokodilvadász, Steve Irwin örökségét, és a világ legvadabb állatait és legegyedibb állattörténeteit hozzák közel a nézőkhöz.

A Discovery Science-re is érkezik új tartalom, például a The Innovators. A csatorna idén is megünnepli a tudomány világnapját november 10-én, illetve előtte június 30-án az aszteroidák világnapján is informatív és inspiráló tartalmakkal segít megérteni az univerzumot magunk körül.

Ezek a magyarok kedvencei

Hobbs elárulta azt is, hogy mely műsorok hozták a legnagyobb nézettséget tavaly.

Ez piaconként és régiónként változó, de persze vannak olyan műsoraink, amelyek több piacon is kiemelkedően teljesítettek. Az Aranyláz Alaszkában nyolcadik évada, illetve az Autókereskedők 13. évada a régióban szinte mindenhol – így Magyarországon is – a legjobbak között szerepel. A magyar Discovery Channel nézői emellett általában a technikai-műszaki műsorokat kedvelik. Ez a Discovery saját zsánere, sok nézőnk a csatornát a hasonló tartalmakkal azonosítja, és ezek rendszeresen jól is szerepelnek: a Hogyan készült?, a Hogyan csinálják?, a Hogyan készült: Újrahasznosítva, a Mérnöki műtárgyak és a Hihetetlen mérnöki baklövések a legnézettebb műsoraink közé tartoznak.

A TLC-n Buddy Valastro a nagy kedvenc, a Tortakirály mellett az Élet 250 kiló felett volt a legsikeresebb tavaly. A TLC nézői nagyon jól fogadják a lakások, házak átalakításával foglalkozó műsorokat, illetve mindig erős nézettséget hoz az esküvői tematika – ennek megfelelően a nemrég új évaddal jelentkező Nate és Jeremiah álomotthonai és a Három hónap múlva esküvő – boldogan éltek, amíg… is a legnézettebbek közé tartoznak.

Hobbs végül szólt arról is, hogy milyen további kiemelt programok várhatók még idén a tévétársaság csatornáin.

Tartalmi stratégiánk részeként olyan globális eseményekre is készülünk, amelyek bárhol a világon lekötik és akcióra késztetik nézőinket – akár arra, hogy megosszák a közösségi médiában, akár arra, hogy jobban elmélyedjenek egy-egy témában. Júliusban ismét jön a Discovery legrégebben futó programming eseménye, az idén már harmincéves Cápák Hete, a Discovery legismertebb arcaival. Megünnepeljük a NASA alapításának hatvanadik évfordulóját és a holdra szállást is: az Űr felfedezését bemutató, a NASA vezetői és tudósai részvételével készült Nasa: Above and Beyond sorra veszi a NASA eredményeit és kutatásait világszerte, egészen naprendszerünk és a galaxis legtávolabbi sarkaiig

mondta az alelnök.

spektrum-home_dtk-foto
D. Tóth Krisztával újul meg a Spektrum Home
A hamarosan ingyenessé váló és megújuló Spektrum Home csatornán is látható lesz az Elviszlek magammal című műsor. Más hazai tartalmak is lesznek a csatornán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik